Psychologické aspekty reklamy

Název práce: Psychologické aspekty reklamy
Autor(ka) práce: Velková, Romana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hiršová, Miloslava
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se se zabývá tématem reklamy a reklamních kampaní z pohledu psychologie. Snaží se v prvé řadě objasnit základní psychologické pojmy ve spojitosti s reklamou a následně rozebrat nejběžnější prvky, které reklama využívá. V praktické části jsou pak tyto poznatky aplikovány na konkrétní kampaň se záměrem vytvoření hypotéz, jak by tato reklama měla na spotřebitele působit. Cílem praktické části práce je pomocí výsledků provedené ankety zhodnotit, zda jsou tyto hypotézy pravdivé či nikoli.
Klíčová slova: barvy; reklama; asociace; zapomínání; paměť; anketa; psychologické prvky; krása; emoce; potřeby; motivace; učení; pozornost; stereotypy
Název práce: Psychological Aspects of Advertising
Autor(ka) práce: Velková, Romana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hiršová, Miloslava
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the topic of advertisement and advertising campaigns from the perspective of psychology. It firstly tries to explain the basic psychological concepts relating to advertisement. Then the thesis tries to describe the most common elements used in advertisement. These findings are applied in the practical part to a specific campaign with the purpose of creating hypotheses about impact of advertisement on customer. The aim of the practical part is using the results of the survey to assess validity of hypotheses.
Klíčová slova: needs; motivation; stereotypes; psychological elements; emotions; advertisement; beauty; memory; survey; colors; association; forgetting; learning; attention

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 1. 2012
Datum podání práce: 30. 4. 2013
Datum obhajoby: 13. 1. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/35341/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: