Vliv internetu na prodej deníků v ČR

Název práce: Vliv internetu na prodej deníků v ČR
Autor(ka) práce: Děd, Michal
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zouhar, Jan
Oponenti práce: Kříčková, Darina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce bylo prozkoumat vliv informací z internetu na prodeje tištěných deníků. Testoval jsem hlavně hypotézu, zda nárůst návštěv internetového deníku v předcházejícím období má vliv na prodeje tištěného deníku v obdobím následujícím. Další zkoumaným jevem byl vliv předchozí stoupající návštěvnosti webu deníku na jeho následující příjmy z inzerce v novinách. Tyto možné efekty jsem zkoumal na mezi měsíčních i čtvrtletních datech na panelu osmy českých deníků za období od roku 2006 do roku 2012. Výsledkem je, že se nepotvrdil efekt předcházení mezi internetovými stránkami deníku a deníkem samotným ani na měsíční ani na čtvrtletní bázi. Pokud jde o zkoumání vlivu internetových návštěv na příjmy deníků z inzerce, zde se naopak prokázala Grangerova kauzalita na čtvrtletních datech jdoucí od minulých příjmů tisku z inzerce k současným internetovým návštěvám. To znamená, že se na internetových návštěvách negativně projevuje nárůst příjmů z inzerce v předcházejícím čtvrtletí, což je však těžko ekonomicky interpretovat a tak hlavním přínosem práce je, že se nepotvrdil efektu předcházení u deníku a jeho webové stránky.
Klíčová slova: média; internet; noviny; Grangerova kauzalita; deníky
Název práce: Influence of internet on newspaper circulation in Czech republic
Autor(ka) práce: Děd, Michal
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zouhar, Jan
Oponenti práce: Kříčková, Darina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this study was to investigate the influence of free information on the Internet on decreasing sales of printed newspapers. I tested the main hypothesis that the increase in Internet daily visits in the previous period has an impact on the sales of the printed journal in the following period . Another researched phenomenon was the influence of previous rising visitors of web news on subsequent revenue from advertising in print version. These effects I researched on -month and quarterly data in panel of eight czech dailies for the period from 2006 to 2012. The result is that we could not confirm the effect of Granger causality between web pages and his dailies itself nor on a monthly or quarterly basis. When it comes to examining the impact of Internet visits to newspapers revenue from advertising, on the contrary, here we confirmed Granger causality on quarterly data from past revenues from advertising to the current Internet visits . This means that the Internet visits will decrease when there is increased advertising income of newspapers in the previous quarter, which is , however, difficult to interpret in economic terms . The main benefit of this work is that the effect of preceding of webiste visits and newspaper circulations was not confirmed.
Klíčová slova: dailies; Granger causality; media; internet; newspapers

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Ekonometrie a operační výzkum
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra ekonometrie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 2. 2012
Datum podání práce: 6. 5. 2012
Datum obhajoby: 4. 2. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/35833/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: