Expanze podniku z České republiky na polský trh na příkladu konkrétní firmy

Název práce: Expanze podniku z České republiky na polský trh na příkladu konkrétní firmy
Autor(ka) práce: Skružná, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Němečková, Iveta
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce popisuje jednotlivé kroky, které musí uskutečnit český podnik při expanzi na polský trh. V rámci první kapitoly je analyzován polský trh a jeho atraktivita pro český podnik. V dalších kapitolách jsou popsány zdroje pro získání potřebných informací, možnosti vyhledání klientů v Polské republice a velká pozornost je věnována taktéž instrumentům sloužícím k zajištění prvních podepsaných kontraktů. V poslední kapitole je upozorněno detailněji na problematiku DPH v rámci obchodu s Polskou republikou a výkaznictví Intrastat. V průběhu celé práce je plynule představována případová studie firmy TECH, která expanzi na polský trh úspěšně realizovala. Tímto způsobem jsou teoretické poznatky přeneseny do praktické roviny a čtenáři jsou nabídnuty zajímavé reálné situace a příklady.
Klíčová slova: zajišťovací instrumenty; expanze; Intrastat; polský trh
Název práce: Business expansion from the Czech Republic to the Polish market demonstrated on an example of a specific company
Autor(ka) práce: Skružná, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Němečková, Iveta
Oponenti práce: Hinčica, Vít
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis describes all particular steps which have to be made by a company in case of expansion onto Polish market. The Polish market and its attractiveness to Czech companies is analyzed within the scope of first chapter. In the following chapters there are described the sources for gaining all necessary information and possibilities to find clients in the Republic of Poland. A significant attention is paid to the hedging instruments in order to guarantee first signed contracts. The issue of VAT in terms of trade with the Republic of Poland and the issue of Intrastat is brought to the reader's attention in detail in the last chapter. A case study of a company TECH, which had already successfully realized the expansion onto Polish market, is presented in the thesis. This way the theoretical information are transferred to the practical level and interesting and real situations and examples are offered to the reader.
Klíčová slova: Hedging instruments; Polish market; Intrastat; Expansion

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 9. 2013
Datum podání práce: 14. 4. 2014
Datum obhajoby: 27. 5. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/44047/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: