Finanční výchova na základních školách

Název práce: Finanční výchova na základních školách
Autor(ka) práce: Trefancová, Dana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Krbová, Jana
Oponenti práce: Nový, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předmětem diplomové práce je analýza "Finanční gramotnosti na základních školách" zaměřená na 2 stupeň základních škol v klatovském okrese. Teoreticko-metodologická část práce popisuje Finanční gramotnost, její rozdělení na peněžní, cenovou a rozpočtovou gramotnost. Dále pak jsou zde popsány demografické, politické a ekonomické důvody pro zavedení finanční výchovy a sociální a psychologické stránky lidského chování ve vztahu k finanční gramotnosti. Aplikační část je zaměřena na porovnání učebních plánů na základních školách, které mají 2. stupeň v klatovském okrese. Na tuto část naváže dotazníkové šetření, které tvoří základnu aplikační části. Jsou definovány tři hypotézy, které jsou závěrem této části potvrzeny. Za pomoci dotazníkového šetření je zobrazen skutečný stav finanční výuky v klatovském okrese.
Klíčová slova: Klatovský okres; Finanční výuka na ZŠ; Finanční gramotnost
Název práce: Financial Education in Primary Schools
Autor(ka) práce: Trefancová, Dana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Krbová, Jana
Oponenti práce: Nový, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The subject of the thesis is to analyze the "Financial literacy in elementary schools", focused on the second stage of elementary school, 6th -- 9th class of Klatovy. Theoretical and methodological part of the thesis describes financial literacy, its allocation to cash, cost and budget literacy. Furthermore, it gives the demographic, political and economic reasons for the implementation of financial education and the social and psychological aspects of human behavior in relation to financial literacy. The application part is focused on the comparison of curricula for elementary schools, which have the second stage of Klatovy. This part will be followed by a survey, which is the basic framework of the application part. There are three defined hypotheses, which are confirmed by the conclusions of this section. The questionnaire survey helped to show the real state of financial education at district of Klatovy.
Klíčová slova: Klatovy; Financial literacy in elementary schools; Financial literacy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 2. 2013
Datum podání práce: 15. 4. 2014
Datum obhajoby: 13. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/41682/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: