The Importance of Managing eWOM in the Hotel Industry

Název práce: The Importance of Managing eWOM in the Hotel Industry
Autor(ka) práce: Horák, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Pearce, Chris
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The goal of this thesis is to investigate the effects of different hotel response strategies to negative user-generated electronic word of mouth on online travel guide sites and subsequently to identify managerial implications that would lead to an effective online review management in the hotel industry. Three basic response strategies to a negative review were identified: no-response strategy, defensive response strategy and accommodating response strategy. An experimental research method with 240 respondents proved that accommodating response to a negative review has positive impact on customer's perception of a hotel. The most negative perception was observed by the defensive response strategy. The results of this experimental research were confirmed in a Mann-Whitney U-test.
Klíčová slova: Complaint Handling; Online Review Management; Word of Mouth Marketing; Electronic Word-of-Mouth
Název práce: The Importance of Managing eWOM in the Hotel Industry
Autor(ka) práce: Horák, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Pearce, Chris
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Cílem této práce je zjistit, jak potenciální zákazník hotelu vnímá různé druhy odpovědí daného hotelu na negativní online recenze a následná identifikace možného využití těchto poznatků k zefektivnění managementu online recenzí v hotelnictví. Byly objeveny tři základní druhy odpovědí hotelu na negativní recenze (tj. žádná odpověď, defenzivní odpověď a konstruktivní odpověď). Metoda experimentálního šetření s 240 respondenty prokázala, že konstruktivní odpověď na negativní recenzi má pozitivní vliv na to, jakým způsobem zákazník vnímá daný hotel. Nejhorší výsledek v tomto ohledu zaznamenala defenzivní odpověď. Výsledky experimentálního šetření byly potvrzeny statistickou metodou pořadového testu Mann-Whitney U-test.
Klíčová slova: Řešení stížností; Management online recenzí; Elektronické Word-of-Mouth; Word of Mouth marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 10. 2013
Datum podání práce: 20. 5. 2014
Datum obhajoby: 17. 2. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/45080/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: