Kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu sezónního sportovního zboží

Název práce: Kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu sezónního sportovního zboží
Autor(ka) práce: Truksová, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Koudelka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je zaměřena na analýzu kupního rozhodovacího procesu na trhu sezónního sportovního zboží se zaměřením na cyklistiku a lyžování. V rámci této práce jsem spojila dlouholetý zájem o oblast sportovního vybavení se znalostmi nabytými během studia na vysoké škole, propojila je a využila v praxi. Úvodní část práce se věnuje teorii kupního rozhodovacího procesu, segmentaci trhu a výzkumu kupního rozhodování. Stěžejní část práce se zabývá vlastním výzkumem s cílem získat podrobnější přehled o tom, jak se spotřebitelé při výběru nového kola či lyží chovají a na základě čeho se rozhodují. Jaké byly jejich preference a co jejich volbu ovlivnilo. Poté také zformulovat typické kupní rozhodování cyklisty a lyžaře, vzájemně jejich rozhodovací procesy porovnat a zdůvodnit shody a rozdíly mezi jejich chováním. Na závěr vyvodit doporučení pro prodejce.
Klíčová slova: sportovní potřeby; kupní chování; spotřebitel
Název práce: Consumer decision-making process on sporting goods market
Autor(ka) práce: Truksová, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Koudelka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis is focused on the analysis of consumer behaviour on the sporting goods market, especially cycling and skiing products. I connected and used in practice my long-lasting interest and experience in both those sports with my knowledge of consumer behaviour gained during my university of economics study. In the beginning of the thesis, there is described theory of consumer decision-making and market segmentation. The core part of the thesis is dedicated to analysis of research. Its goals are to gain complete overview about consumer behaviour on sporting goods market and about consumer preferences, to phrase typical consumer behaviour of cyclists and skiers, to compare their behaviour, find their common and different parts and deduce an appropriate recommendation for retailers.
Klíčová slova: sporting goods; consumer behavior; consumer

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 10. 2012
Datum podání práce: 1. 2. 2014
Datum obhajoby: 3. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/39717/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: