Vliv společenské odpovědnosti firem na chování spotřebitele

Název práce: Vplyv spoločenskej zodpovednosti firiem na chovanie spotrebiteľa
Autor(ka) práce: Iľková, Zuzana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Konceptu spoločenskej zodpovednosti firiem sa venuje veľa literatúry, avšak jej dopad na zákazníkov sa v tejto literatúre opomína. Táto diplomová práca má za cieľ na základe odbornej literatúry, zahraničných empirických výskumov a vlastného výskumu zhodnotiť vplyv CSR na nákupné chovanie spotrebiteľov, a to cez povedomie o pojme spoločenská zodpovednosť firiem, jej konkrétnych aktivitách a vnímanie a hodnotenie týchto aktivít zákazníkmi. Popisuje takisto faktory, ktoré vplývajú na zahrnutie spoločenskej zodpovednosti medzi kritériá pri nakupovaní. Pokúsi sa tak odpovedať na otázku, či je CSR braná spotrebiteľmi do úvahy pri ich nákupnom rozhodovaní.
Klíčová slova: nákupné rozhodovanie; nákupné chovanie; zákazník; spotrebiteľ; CSR; spoločenská zodpovednosť firiem
Název práce: Vliv společenské odpovědnosti firem na chování spotřebitele
Autor(ka) práce: Iľková, Zuzana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Konceptu společenské odpovědnosti firem je věnováno hodně literatury, avšak jeho dopad na zákazníky je v této literatuře opomíjený. Tato diplomová práce si klade za cíl na základě odborné literatury, zahraničních empirických výzkumů a vlastního výzkumu zhodnotit vliv CSR na nákupní chování spotřebitelů, a to přes povědomí o pojmu společenská odpovědnost firem, jejích konkrétních aktivitách a vnímání a hodnocení těchto aktivit zákazníky. Popisuje rovněž faktory, které mají vliv na její zahrnování mezi kritéria při nakupování. Pokusí se tak odpovědět na otázku jestli je CSR braná spotřebiteli do úvahy při jejich nákupním rozhodování.
Klíčová slova: nákupní rozhodování; nákupní chování; zákazník; spotřebitel; CSR; společenská odpovědnost firem
Název práce: The Influence of Corporate Social Responsibility on Consumer Behaviour
Autor(ka) práce: Iľková, Zuzana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
There has been a lot of literature written about the concept of corporate social responsibiilty (CSR). However, not enough attention is paid to the impact of this concept on consumer behavior. Based on reference literature, empirical research, and the author's own research, this thesis examines and analyzes the influence of CSR on consumer buying behavior through awareness, perception and evaluation. It is also focused on the factors that influence the incorporation of CSR into the buying criteria. This thesis attempts to answer the question, whether the CSR is taken into consideration by buying decision making, or not.
Klíčová slova: buying behavior; customer; consumer; CSR; buying decision making; Corporate Social Responsibility

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 9. 2012
Datum podání práce: 1. 12. 2013
Datum obhajoby: 5. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/38617/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: