Nákupné správanie segmentu seniorov

Název práce: Nákupné správanie segmentu seniorov
Autor(ka) práce: Antalíková, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom práce je zhodnotiť, ako vníma segment starších občanov (seniorov) ponuku produktov na českom trhu a marketingové aktivity českých spoločností. Práca sa zameriava na charakteristiku segmentu seniorov a na špecifiká jeho spotrebného správania. Práca je rozdelená na dva väčšie celky: teoretickú a praktickú časť. Teoretická sa venuje predovšetkým zhodnoteniu základných pojmov marketingu a postupov pri segmentácii trhu a na faktory, ktoré ju ovplyvňujú. V práci je spomenutých niekoľko základných druhov segmentácií ako aj kritériá, ktoré sa pri segmentácii trhu využívajú. Samostatná kapitola je venovaná spotrebiteľovi ako takému a faktorom, ktoré ovplyvňujú spotrebiteľa a jeho nákupné rozhodovanie. Praktická časť je zameraná konkrétne na špecifické vlastnosti českého spotrebiteľa a na špecifiká spotrebiteľa vo vyššom veku. Kapitola je venovaná nielen štatistickým údajom demografického a socio-ekonomického charakteru, ale aj charakteristike seniorov z pohľadu sociologického. Záver práce je venovaný analýze nákupného správania seniorov vyplývajúceho z výsledkov dotazníka a vyhodnoteniu názorov seniorov na marketing a na ponuku produktov na českom trhu.
Klíčová slova: sociálne a ekonomické črty; demografické črty; spotrebiteľ; segmentácia; spotrebné správanie; senior
Název práce: Nákupné správanie segmentu seniorov
Autor(ka) práce: Antalíková, Eva
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem práce je zhodnotit, jak vnímá segment starších občanů (seniorů) nabídku produktů na českém trhu a marketingové aktivity českých společností. Práce se zaměřuje na charakteristiku segmentu seniorův a na specifika jeho spotřebního chování. Práce je rozdělena na dva větší celky: teoretickou a praktickou část. Teoretická se věnuje především zhodnocení základných pojmů marketingu a postupů při segmentaci trhu a na faktory, které ji ovlivňují. V práci se vzpomínají některé základné druhy segmentací jako i kritéria, které se při segmentaci trhu využívají. Samostatná kapitola je věnovaná spotřebitelovi samotnému a faktorům, které ovlivňují spotřebitele a jeho nákupní rozhodování. Praktická část je zaměřená konkrétně na specifické vlastnosti českého spotřebitele a na specifika spotřebitele ve vyšším věku. Kapitola je věnovaná nejen statistickým údajům demografického a socioekonomického charakteru, ale i charakteristice seniorů z pohledu sociologického. Závěr práce je věnován analýze kupního chování seniorů vyplývajícího z výsledků dotazníku a vyhodnocení názorů seniorů na marketing a na nabídku produktů na českém trhu.
Klíčová slova: demografické črty; segmentace; spotřební chování; senior; spotřebitel; sociální a ekonomické črty
Název práce: Purchase behavior of segment of seniors
Autor(ka) práce: Antalíková, Eva
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of thesis is to evaluate how elder people (seniors) perceive the product offer on the Czech market and the marketing activities of Czech companies. The thesis is focused on the seniors characteristics and specific features of their consumer behavior. The thesis is divided into two major parts: a theoretical and a practical one. The theoretical part is principally dedicated to reviewing basic marketing concepts and procedures for market segmentation and also to factors that affect it. There are mentioned few basic types of segmentation as well as the criteria commonly used for market segmentation. A separate chapter is devoted to a consumer and the factors that influence consumer's purchase decisions. The practical part is focused particularly on the specific features of the Czech consumer and the charakcteristics of the elder consumers. A chapter is devoted not only to statistical data of demographic and socio-economic nature, but also to characteristics of the elder people in terms of sociological perspective. The final part is devoted to the analysis of senior's purchase decision making, arising from the results of the interview survey, and to senior's opinions about marketing and a product offer on the Czech market.
Klíčová slova: social and economic characteristics; demographic characteristics; segmentation; senior; consumer; consumer behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 6. 2012
Datum podání práce: 30. 4. 2013
Datum obhajoby: 3. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/38280/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: