Česko-saúdskoarabská obchodní spolupráce s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem

Název práce: Česko-saúdskoarabská obchodní spolupráce s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Autor(ka) práce: Kozminská, Michaela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Trojanová, Kamila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem této práce je zanalyzovat vzájemnou obchodní spolupráci mezi Českou republikou a Saúdskou Arábií. Chci tedy zjistit, jaký byl vývoj těchto vztahů v minulosti, jaký trend je typický pro současnost a na základě těchto informací jsem schopna určit, jak se bude spolupráce vyvíjet v budoucnu. Zaměřím se také na arabskou kulturu a pokusím se zjistit, jakým způsobem ovlivňuje obchodní vztahy. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je jakýmsi představením Saúdské Arábie. Věnuji se zde geografickým a demografickým údajům, politicko-právnímu uspořádání země, stručné historii a členství země v mezinárodních a regionálních organizacích. Druhá kapitola je věnována analýze ekonomické situace v Saúdské Arábii. Pozornost věnuji analýze hlavních makroekonomických ukazatelů, analýze jednotlivých sektorů a zahraničního obchodu země. Třetí kapitola je zaměřena na analýzu obchodní spolupráce České republiky a Saúdské Arábie. V této kapitole se zabývám vývojem vzájemných vztahů, následuje rozbor bilance vzájemného obchodu mezi zeměmi, včetně analýzy vývozu České republiky do Saúdské Arábie a naopak. Součástí této kapitoly je rovněž obeznámení se s českými subjekty na saúdskoarabském trhu, z nichž je představena a blíže rozebrána konkrétní společnost vyvážející své výrobky do Saúdské Arábie. V poslední kapitole se zaměřuji na kulturní specifika Saúdské Arábie, na jejich náboženství nebo způsob života. Součásti je rovněž analýza Saúdské Arábie na základě dimenzí Geerta Hofstedeho nebo podkapitola věnující se vlivu kulturních odlišností na obchodní jednání.
Klíčová slova: kultura; Česká republika; obchodní spolupráce; zahraniční obchod; Saúdská Arábie
Název práce: Czech-saudiarabian business cooperation with consideration of cultural differences
Autor(ka) práce: Kozminská, Michaela
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Trojanová, Kamila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main objective of this bachelors's thesis is to analyse the mutual business cooperation between Czech republic and Saudi Arabia. I want to find out, what was the development of this cooperation in the past, what trend is typical for the present and based on this information I am able to determine, what development will be typical for the future. Also, I am going to focus on Arabic culture and I am going to try to find out, how this culture affects business cooperation. The thesis is dividend into four chapters. The first chapter is some kind of introduction of Saudi Arabia and is devoted to geographical and demographical figures, politico-legal arrangement, history of Saudi Arabia and membership of the country in the international and in the regional organizations. The second chapter is devoted to analysis of the economic situation in Saudi Arabia. I focus on the analysis of the main macroeconomic indicators, analysis of the individual sectors of economy and analysis of the international trade of Saudi Arabia. The third chapter is focused on the analysis of the business cooperation between the Czech republic and Saudi Arabia. In this chapter I apply to the development of the mutual cooperation, after that the analysis of the balance of the mutual trade follows, including the analysis of the czech export to Saudi Arabia and the other way around. In this chapter is also the part that is focused on the description of Czech entities operating in the markets of Saudi Arabia. In the last chapter I focus on the cultural specifications of Saudi Arabia, on their religion and the way of their life. This chapter includes also the analysis of Saudi Arabia based on the dimensions of Geert Hofstede or it includes also the part, which is devoted to influence of cultural differences on business cooperation.
Klíčová slova: culture; international trade; Czech republic; business cooperation; Saudi Arabia

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 6. 2013
Datum podání práce: 15. 5. 2014
Datum obhajoby: 5. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/43375/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: