Dynacorp Prototyp deskové manažerské hry pro podporu systémového myšlení

Název práce: Dynacorp Prototyp deskové manažerské hry pro podporu systémového myšlení
Autor(ka) práce: Čapek, Michal
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mildeová, Stanislava
Oponenti práce: Brixí, Radim
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je orientována na podporu školení systémového myšlení za pomocí deskové hry. Primárním cílem práce je vytvoření deskové hry, použitelné na školení informačních manažerů. Sekundárním cílem práce je popsání procesu návrhu a tvorby deskových her. Teoretickými východisky diplomové práce je vymezení profilu informačního manažera a požadavků na jeho dovednosti, dále popis principů systémového myšlení a teorie her. Externím výstupem práce je prototyp deskové hry. Teoretická část práce rozebírá zejména principy deskových her, systémového myšlení a psychologický vliv na hráče tak, aby bylo možné formou hry předat hráči konkrétní zkušenost. Z pohledu teorie systémového myšlení jsou rozebírány a použity základní principy zpětné vazby, příčinného myšlení a systémové archetypy. Teorie deskových her poté zpracovává možnosti a mechanismy, které umožňují předávat potřebné znalosti a zkušenosti. V praktické části se práce zaměřuje na popis použitých mechanismů ve hře Dynacorp a jejich odůvodnění z pohledu výuky systémového myšlení. Závěr práce hodnotí splnění stanovených cílů, potenciál hry pro budoucí využití a popisuje budoucí cíle.
Klíčová slova: tvorba her; strategická hra; příčinné smyčkové diagramy; manažerská školení; Systémové myšlení; Dynacorp; didaktická hra; desková hra; systémové archetypy; manažerský simulátor
Název práce: Dynacorp Prototype of managerial board game for teaching of system thinking
Autor(ka) práce: Čapek, Michal
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mildeová, Stanislava
Oponenti práce: Brixí, Radim
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis is focused on promoting the training of systems thinking using board game. The primary goal is to create a board game, useful for training of the information managers. The secondary objective is to describe process of the design and creation of board game. The theoretical basis of the thesis is to define the profile information manager and demands for his skills further description of the principles of systems thinking and game theory. External work output is a prototype board game. The theoretical part of the paper discusses in particular the principles of board game , systems thinking and psychological effect on the player so that it can pass through the game players more experience. From the perspective of the theory of systems thinking are discussed and applied basic principles of feedback, causal thinking and system archetypes. Theory of board games then processes the options and mechanisms to transmit the necessary knowledge and experience. In the practical part thesis focuses on the description of the mechanisms used in the game Dynacorp and their justification in terms of teaching systems thinking. Conclusion The paper evaluates the fulfillment of the set objectives, the potential of game and describes future goals.
Klíčová slova: Causal loop diagrams; Dynacorp; Management training; Game design; System thinking; Managerial game; Didactical game; Strategic game; Board game; System archetypes

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 1. 2014
Datum podání práce: 15. 5. 2014
Datum obhajoby: 16. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/46171/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: