Návrh ITIL procesů ve veřejném sektoru

Název práce: Návrh ITIL procesů ve veřejném sektoru
Autor(ka) práce: Kalivoda, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Voříšek, Jiří
Oponenti práce: Tajtl, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce analyzuje stav řízení informatiky ve veřejném sektoru na základě doporučení nejlepších praktik ITIL ve verzi 3. V teoretické části je rámcově shrnut metodický rámec ITIL včetně základní charakteristiky procesů a možnosti jejich využití ve veřejné správě. Pro vhodný návrh je nastíněna organizační struktura veřejné správy a shrnuty některé strategické vize státu v oblasti IT. V praktické části práce je provedena analýza současného stavu řízení IT ve veřejné správě České republiky, a to jednak za využití veřejně dostupných informačních zdrojů, tak dotazníku, diskuzí a rozhovorů. Výstupem analýzy je identifikace klíčových bodů, které mohou způsobovat potíže při efektivní správě IT. Na základě identifikovaných bodů je navržen model správy informačních služeb ve státní správě, zejména z pohledu strategického rámce a se zaměřením na odpovědnosti v rámci organizace. Zároveň jsou identifikovány klíčové ITIL procesy, které je potřeba implementovat, a to včetně indikativního plánu zavedení procesů a strategie komunikace s okolím.
Klíčová slova: CMMI; IT procesy; e-služba; procesní model; Veřejná správa; ITIL; e-Government; IT Strategie
Název práce: Public Sector ITIL Processes Design
Autor(ka) práce: Kalivoda, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Voříšek, Jiří
Oponenti práce: Tajtl, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis analyzes current situation in the area of IT Services management in the Czech public sector in ITILv3 framework. Theoretical part characterizes ITIL framework from high-level perspective, includes processes description and possible use in public sector. Moreover, public sector organization structure and government's strategy vision are summarized. The master thesis practical part analyzes current situation of IT Services management in the Czech public sector, uses public information ressources, surveys, discussions and interviews. The analysis identifies key points threatening IT management effectiveness. IT Governance model is designed based on these key points. The model proposes strategy view and defines crucial organizational responsibilities. Essential ITIL processes are defined including implementation plan and communication strategy.
Klíčová slova: CMMI; IT processes; e-service; process model; e-Government; IT Strategy; public sector; ITIL

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Podniková informatika
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 1. 2013
Datum podání práce: 30. 6. 2013
Datum obhajoby: 9. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/43157/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: