Řízení projektů - srovnání výuky na VŠ s ohledem na certifikaci IPMA

Název práce: Řízení projektů - srovnání výuky na VŠ s ohledem na certifikaci IPMA
Autor(ka) práce: Janiczková, Lucie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kuncová, Martina
Oponenti práce: Novotný, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Klíčovým termínem, okolo nějž se točí předkládaná bakalářská práce, je řízení projektů. Tato nauka, jež nabývá v dnešní době neustále na významu, se stala standartní součástí výuky řady českých vysokých škol. Jádrem práce je proto porovnání výuky řízení projektů v rámci různých předmětů na vybraných institucích u nás. Pro získání nějakého kvantitativního ukazatele poměřujícího výuku jsem studovala procentuální pokrytí požadavků na kandidáty certifikace IPMA stupně "D" ve výuce projektového řízení na vybraných vysokých školách. Obsah certifikační zkoušky byl rozdělen dle elementů kompetencí, jimž bylo posléze přiřazeno konkrétní bodové ohodnocení odpovídající příslušné části. Kdykoli to bylo možné, snažila jsem se získat přesný obsah předmětu po konzultaci s příslušným vyučujícím, ve zbylých případech byl využit sylabus předmětu na stránkách dané fakulty. Samotná práce pak vedle samotného porovnání nabízí nutný úvod do problematiky a představení základních konceptů. Po úvodní kapitole pojednávající stručně o teorii řízení obecně tak následují kapitoly popisující standardy a certifikace, přičemž s ohledem na pozdější účely je speciální prostor věnován certifikaci IPMA. V poslední kapitole jsou ještě zmíněny další možnosti přípravy na certifikaci, jež můžeme chápat jako oficiální přípravu na IPMA doporučenou organizací vydávající certifikaci v České republice.
Klíčová slova: certifikace; výuka na vysokých školách; IPMA; řízení projektů
Název práce: Project management – comparison of education at the universities with respect to certification IPMA
Autor(ka) práce: Janiczková, Lucie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kuncová, Martina
Oponenti práce: Novotný, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The key term, which is a central piece of the present bachelor thesis, is project management. This study, that is steadily gaining in importance, has become an integral part of education in many of Czech universities. The core of the work is thus a comparison of education of project management on the selected institutions in our country. For obtaining some quantitative result that would compare the education I studied the percent coverage of the certificate IPMA level D in the chosen subjects. Therefeore the content of certificate has been divided according to elements of competences. The parts have been given a point evaluation according to their total number. Whenever possible, I tried to consult the precise content of the subject with the appropriate teacher. In other cases I relied on the syllabus of the subject on webpages of faculty. Except the comparison the work itself offers a necessary introduction to the issue and introduces the basic concepts. After introductory chapter, that briefly touches project management in general, follow chapters devoted to standards and certifications. With future purposes in mind, a special place is reserved for IPMA. In the last chapter other possibilites of preparation to the IPMA are mentiones. These we can understand as the official preparation to IPMA recommended by the organisation issuing certificate in Czech republic.
Klíčová slova: education at the universities; project management; IPMA; certification

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Matematické metody v ekonomii
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra ekonometrie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 4. 2013
Datum podání práce: 12. 5. 2014
Datum obhajoby: 24. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/42932/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: