Obchodní a kulturní specifika Albánie

Název práce: Obchodní a kulturní specifika Albánie
Autor(ka) práce: Netíková, Kateřina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Novák, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je přiblížit specifika Albánie v obchodní a kulturní oblasti, využitelné jak pro podnikatelské subjekty, tak pro turismus. První kapitola představuje Albánii jako zemi nacházející se v jihovýchodní Evropě, na Balkánském poloostrově. Zmiňuje její přírodní podmínky, historii a obyvatelstvo. Důležitá je také znalost ekonomické situace země, náboženství a jednotlivých hospodářských sektorů. Druhá kapitola analyzuje zahraniční obchod Albánie, zmiňuje její hlavní obchodní partnery, členství Albánie v mezinárodních organizacích a otázku vstupu této země do EU. Kapitola se dále věnuje vzájemným vztahům Albánie s ČR, načež navazuje podkapitola dotazníkového šetření provedeného mezi firmami v ČR. Cílem šetření bylo zjistit, zda firmy mají povědomí o této zemi, popřípadě zájem o obchodní spolupráci. Třetí a poslední kapitola pojednává o albánské kultuře a jejím vlivu na obchodní jednání. V neposlední řadě jsou zmíněny také stinné stránky této země, organizovaný zločin a dětská práce.
Klíčová slova: Albánci; dětská práce; Geert Hofstede; organizovaný zločin; kultura; obchod; Balkánský poloostrov; Jihovýchodní Evropa; Albánie
Název práce: Business and cultural specifics of Albania
Autor(ka) práce: Netíková, Kateřina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Novák, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this Bachelor's thesis is to explain the specifics of Albania in the business and cultural area, also helpful for business and tourism. The first chapter introduces Albania as a country located in Southeastern Europe, on the Balkan Peninsula. This chapter mentions its natural conditions, history, and population. Also important is the knowledge of the economic situation of the country, religion, and individual economic sectors. The second chapter analyzes the foreign trade of Albania, its major trading partners, Albania's membership in international organizations, and the question of entry into the EU. The chapter also deals with mutual relations between the Czech Republic and Albania. Following this chapter is a subchapter with a questionnaire survey conducted among companies in the Czech Republic. The aim of the investigation was to determine whether the companies are aware of Albania, or are interested in business cooperation. The third and final chapter discusses the Albanian culture and its impact on business. Finally, the darker sides of this country are mentioned, including organized crime and child labour.
Klíčová slova: culture; Albania; Balkan Peninsula; Albanians; Geert Hofstede; child labour; organized crime; trade; Southeastern Europe

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 9. 2013
Datum podání práce: 10. 5. 2014
Datum obhajoby: 5. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/44119/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: