Distribuce hudby českých interpretů po nástupu internetu

Název práce: Distribuce hudby českých interpretů po nástupu internetu
Autor(ka) práce: Lappyová, Nella
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Řiský, František
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá aktuálním tématem ze světa hudby, distribucí hudby českých interpretů po nástupu Internetu. Práce je napsána zejména z praktického pohledu, přesto v úvodních kapitolách seznamuje čtenáře s teoretickými pojmy, jako jsou digitalizace, distribuce, Long-tail Theory či správa digitálních práv. Po uvedení do problematiky následuje analýza prodejů alb a skladeb na českém hudebním trhu, provedená na základě statistik Mezinárodní federace hudebního průmyslu IFPI. Další části práce se zaměřují na obchodní modely prodeje hudby, na prozkoumání placených hudebních služeb, dostupných pro český trh a na problematiku duševního vlastnictví. Prozkoumány jsou též aktuální trendy v oblasti hudby. Závěrečné kapitoly jsou věnovány průzkumu otázek týkajících se nákupu hudebních nahrávek spotřebiteli v databázi Market & Media & Lifestyle a vlastnímu výzkumu v podobě dotazníkového šetření.
Klíčová slova: Hudba; Distribuce; Prodej hudby; Autorské právo; Sociální sítě; Internet
Název práce: Distribution of Czech music artists after the birth of the Internet
Autor(ka) práce: Lappyová, Nella
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Řiský, František
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the actual topic in the world of music, distribution of music of Czech musicians after the birth of the Internet. The work is written mainly from a practical point of view, but in the first chapters the reader is also familiar with theoretical concepts such as digitization, distribution, Long -tail Theory or Digital Rights Management. After the introduction to the topic analysis of sales of albums and songs on Czech music market follows, based on the statistics of the International Federation of the Phonographic Industry IFPI. Following chapter focuses on the business models of music sales, paid music services available for the Czech market and the issue of intellectual property. There are also explored current trends in music. The final chapters deals with an exploration from the database Market & Media & Lifestyle, and author's research (questionnaire survey). Key words:
Klíčová slova: Music sale; Copyright; Social networks; Internet; Music; Distribution

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 11. 2013
Datum podání práce: 30. 4. 2014
Datum obhajoby: 10. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/45371/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: