Analýza strategických rozhodnutí a posouzení jejich vlivu na prosperitu nakladatelství Paseka

Název práce: Analýza strategických rozhodnutí a posouzení jejich vlivu na prosperitu nakladatelství Paseka
Autor(ka) práce: Palusková, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Müllerová, Jana
Oponenti práce: Svobodová, Ivana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá strategickým řízením, významem strategie a základními metodami strategické analýzy. Vybrané metody jsou následně aplikovány na konkrétní podnik -Nakladatelství Paseka. Hlavním cílem práce je provést celkové zhodnocení strategické pozice Nakladatelství Paseka v kontextu současného knižního trhu. Dále pak reflektovat stav současného nakladatelského odvětví a upozornit na hlavní faktory, které přímo ovlivňuji strategickou pozici nakladatelství. Na základě strategické analýzy je provedena syntéza získaných poznatků, která vede k formulaci strategických doporučení pro základní oblasti činnosti nakladatelství.
Klíčová slova: strategická analýza; strategické řízení; analýza mikrookolí; SWOT analýza; strategie; Nakladatelství Paseka; knižní průmysl; analýza makrookolí
Název práce: Analysis of strategic decisions and assessment of their impact on prosperity of The Paseka Publisher
Autor(ka) práce: Palusková, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Jana
Oponenti práce: Svobodová, Ivana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Master's thesis deals with strategic management, importance of strategy and with the basic methods of strategic analysis. Selected methods have been applied to particular company - The Paseka Publisher. The main objective is to make overall evaluation of strategic position of The Paseka Publisher in the context of the current book market. Furthermore, it is essential to reflect the current state of the publishing industry and highlight the main factors that directly affect the strategic position of publishers. On the basis of strategic analysis is possible to make synthesis of gained knowledge, which leads to the formulation of strategic recommendation for the core business activities.
Klíčová slova: book industry; the analysis of macroenvironment; the Paseka Publisher; strategic analysis; strategic management; the SWOT analysis; the analysis of microenvironment; strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 11. 2013
Datum podání práce: 8. 5. 2014
Datum obhajoby: 10. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/45923/podrobnosti

Soubory ke stažení

Neveřejná příloha
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: