Porovnání chování spotřebitelů při nákupu sportovní výbavy v e-shopech a kamenných obchodech

Název práce: Porovnanie správania spotrebiteľov pri nákupe športovej výbavy v e-shopoch a kamenných obchodoch
Autor(ka) práce: Marečková, Barbora
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Škvarka, Peter
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca prináša informácie o správaní spotrebiteľov pri využívaní novej formy spôsobu nakupovania: nakupovania v e-shopoch, v porovnaní s nakupovaním v kamenných obchodoch. Informácie sú ďalej porovnávané medzi obyvateľmi Českej a Slovenskej republiky. V práci sa zameriavam na produktovú kategóriu športovej výbavy, analyzované sú obchody Rock point, Hervis Sport, Exisport, Belda Sport, A3 Sport, Intersport, Sportisimo a Sportsdirect.com. Prináša odpovede na otázky, či je správanie spotrebiteľov ovplyvnené tým, či šport vykonávajú pravidelne alebo nie, ako často rôzne druhy spotrebiteľov v športových obchodoch nakupujú a či v súčasnosti vôbec nákup v e-shopoch u týchto predajcov využívajú. Práca sa skladá z teoretických poznatkov súvisiacich s výskumom, ďalej z analýzy športových obchodov a z analýzy môjho vlastného primárneho výskumu.
Klíčová slova: nákupné správanie; spotrebiteľ; marketingový výskum; e-shop
Název práce: Porovnání chování spotřebitelů při nákupu sportovní výbavy v e-shopech a kamenných obchodech
Autor(ka) práce: Marečková, Barbora
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Škvarka, Peter
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce přináší informace o chování spotřebitelů při využívání nové formy způsobu nakupování: nakupování v e-shopech, v porovnání s nakupováním v kamenných obchodech. Informace jsou dále porovnávány mezi obyvateli České a Slovenské republiky. V práci se zaměřuji na produktovou kategorii sportovní výbavy, analyzovány jsou obchody Rock point, Hervis Sport, Exisport, Belda Sport, A3 Sport, Intersport, Sportisimo a Sportsdirect.com. Přináší odpovědi na otázky, zda je chování spotřebitelů ovlivněno tím, provádějí-li sport pravidelně nebo ne, jak často různé druhy spotřebitelů ve sportovních obchodech nakupují a využívají-li vůbec v současnosti nákup v e-shopech u těchto prodejců. Práce se skládá z teoretických poznatků souvisejících s výzkumem, dále z analýzy sportovních obchodů a z analýzy mého vlastního primárního výzkumu.
Klíčová slova: nákupní chování; marketingový výzkum; spotřebitel; e-shop
Název práce: Comparison of consumer behaviour when purchasing sport equipment in e-shops and brick-and-mortar stores
Autor(ka) práce: Marečková, Barbora
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Škvarka, Peter
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This bachelor thesis brings information about consumer behaviour related to the new way of shopping - i.e. shopping in e-shops, with the aim of comparing e-shopping with shopping in brick-and-mortar stores. This thesis further compares consumer behaviour between the residents of Czech Republic and Slovakia. In the thesis The principal focus of this analysis is on the product category of sport equipment available at the following retail stores: Rock point, Hervis Sport, Exisport, Belda Sport, A3 Sport, Intersport, Sportisimo and Sportsdirect.com. The purpose of this thesis is to answer the following research questions: to what extent is consumer behaviour affected by doing sports on regular basis, how often do different types of consumers shop in these stores, and to what extent is the e-shopping option used by these consumers at the present. In order to answer these questions, this thesis consists of theoretical part related to the research area, followed by a comprehensive analysis of the aforementioned sport stores concluded by the analysis of my own primary research.
Klíčová slova: e-shop; marketing research; consumer behaviour; consumer

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 10. 2013
Datum podání práce: 31. 5. 2014
Datum obhajoby: 20. 6. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/44662/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: