Strategický benchmarking plánování rozvoje cestovního ruchu

Název práce: Strategický benchmarking plánování rozvoje cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Luštický, Martin
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Peková, Jitka
Oponenti práce: Žárska, Elena ; Jílková, Jiřina; Abrhám, Josef
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
DDisertační práce se zabývá problematikou strategického plánování rozvoje cestovního ruchu v kontextu politiky cestovního ruchu. Využitím metody strategického benchmarkingu se snaží přispět ke zlepšení strategického plánování v cestovním ruchu, které představuje důležitý faktor konkurenceschopnosti turistických destinací. Cílem disertační práce je navrhnout a v praxi ověřit metodiku strategického benchmarkingu, který je zaměřen na regionální strategie rozvoje cestovního ruchu a vybrané aspekty procesu jejich tvorby. Disertační práce navrhuje komplexní postup, který na základě stanovených kritérií a fuzzy škál umožňuje hodnotit a komparovat rozvojové strategie cestovního ruchu českých, slovenských a britských regionů. Tento postup je implementován do on-line hodnotící aplikace, která slouží klíčovým regionálním aktérům pro zhodnocení příslušných rozvojových strategií. Výsledky hodnocení jsou využity pro analýzu benchmarkingové mezery a identifikaci vhodných benchmarkingových partnerů metodou TOPSIS pracující s fuzzy daty. U vybraných partnerů je následně provedeno externí benchmarkingové šetření zaměřené na metody tvorby strategie a manažerské přístupy k plánování. Získané informace jsou použity pro identifikaci dobrých praktik regionálního plánování rozvoje cestovního ruchu.
Klíčová slova: plánování; cestovní ruch; turistická destinace; strategický benchmarking
Název práce: Strategic Benchmarking related to the Planning of Tourism Development
Autor(ka) práce: Luštický, Martin
Typ práce: Dissertation thesis
Vedoucí práce: Peková, Jitka
Oponenti práce: Žárska, Elena ; Jílková, Jiřina; Abrhám, Josef
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The presented dissertation thesis deals with a set of problems related to the strategic planning of tourism development in the context of tourism policy. By making full use of the strategic benchmarking method, the thesis tries to make a certain contribution to the improvement of strategic planning in tourism which represents an important factor of tourism destination competitiveness. The objective of the presented dissertation thesis is to postulate and in practice verify a methodology related to strategic benchmarking, aimed at regional tourism development strategies and at selected aspects of the process of their formation. The dissertation thesis postulates a complex procedure thus making it possible to evaluate and compare the tourism developing strategies of the Czech, Slovak and British regions on the basis of stipulated criteria and fuzzy scales. This procedure is implemented into an on-line evaluating application, which can be used by key regional actors for the evaluation of the particular developing strategies. The evaluation results are used for benchmarking gap analysis and for selection of suitable benchmarking partners by means of fuzzy TOPSIS method. Consequently, selected partners are submitted to an external benchmarking investigation focused on methods of how to create strategies, and managerial approaches to planning. The acquired information is used for an identification of good practices for a regional planning of tourism development.
Klíčová slova: tourism destination; planning; tourism; strategic benchmarking

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Doktorský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ph.D.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Fakulta managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 11. 2012
Datum podání práce: 30. 10. 2013
Datum obhajoby: 29. 5. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/40191/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: