Marketingová strategie vyvíjeného přípravku na detekci polutantů

Název práce: Marketingová strategie vyvíjeného přípravku na detekci polutantů
Autor(ka) práce: Šesták, Zbyněk
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Lhotáková, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem této práce je navržení marketingové strategie pro vyvíjený detektor polutantů. První část práce se zaobírá problematikou znečištění životního prostředí, měřícími technologiemi a technologií bioluminiscenčních bakterií, jenž je v detektoru použita. Detektor je určen pro firmy pracující s vybranými nebezpečnými látkami (rtutí, kadmiem, olovem, BTEX a polychlorovanými bifenyly). Proto se práce dále zaměřuje na specifika B2B trhu. Z marketingové teorie je použit přistup strategického marketingového řízení zahrnující situační analýzu, segmentaci, targeting a positioning a marketingový mix. V rámci situační analýzy je využita PEST analýza, Porterův model pěti sil a SWOT analýza. Na základě dostupných informací a online dotazování jsou identifikovány perspektivní trhy, stanoven positioning, produktová, cenová, distribuční a komunikační politika.
Klíčová slova: Porterův model pěti sil; PEST; marketingová strategie; detektor polutantů; B2B trh
Název práce: Marketing strategy for pollutant detector in the development
Autor(ka) práce: Šesták, Zbyněk
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Král, Petr
Oponenti práce: Lhotáková, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main objective of this thesis is to develop marketing strategy for pollutant detector in the development. The first part of the thesis focuses on the environmental issues, pollutant measuring technologies and on bioluminescence bacteria which are used in the detector. The detector is designed for companies which get in touch with selected dangerous elements (mercury, cadmium, lead, BTEX and PCBs) within their business activities. That is why the next part is about B2B specifics as companies are targeted customers. Various marketing theories are applied to set marketing strategy. It starts with situation analysis which involves PEST analysis, Porter's five forces analysis and SWOT analysis. Based on analyzed information and responses given in online questionnaire the perspective markets are identified, positioning set up, and product, price, distribution and communication policy specified.
Klíčová slova: pollutant detector; PEST; Porter's five forces; marketing strategy; B2B

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 10. 2012
Datum podání práce: 15. 5. 2014
Datum obhajoby: 15. 9. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/39222/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: