Analýza vlivu nových bank na bankovní trh v ČR

Název práce: Analýza vlivu nových bank na bankovní trh v ČR
Autor(ka) práce: Pavlišová, Zuzana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Teplý, Petr
Oponenti práce: Špániková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem nových bank na bankovní trh ČR. Práce si klade za cíl zhodnotit vliv nových bank na cenovou politiku skupiny velkých bank. Pro tento účel jsou stanoveny tři profily klientů, které zastupují různé klientské segmenty. Na jednotlivých profilech jsou srovnávány poplatky velkých bank v období před a po vstupu nových bank na trh. Teoretická část popisuje vývoj bankovního systému, pozornost je zaměřena především na situaci na bankovním trhu v období před vstupem nových bank. Dále jsou charakterizovány jednotlivé nové banky. V praktické části jsou analyzovány poplatky u uvažovaných klientských profilů v období let 2007--2014. Výsledky analýzy ukazují výrazné zvýšení cenové konkurence u profilu Aktivní klient, který zastupuje segment klientely s nadprůměrnými příjmy.
Klíčová slova: cenová konkurence; poplatky; nové banky; bankovní trh
Název práce: Analysis of the Impact of New Banks on the Czech Bank Market
Autor(ka) práce: Pavlišová, Zuzana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Teplý, Petr
Oponenti práce: Špániková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the impact of new banks on bank market in the Czech Republic. The main aim is to evaluate the impact of new banks on big banks' price policy. For this purpose, three clients' profiles are determined, which represent different clients' groups. Profiles are used for comparison of bank fees in the period before and after new banks' market entry. The theoretical part describes the development of Czech banking system, with main focus on bank market in the period before new banks' entry. New banks are also introduced.In the practical part bank fees for clients' profiles are analysed in the period of 2007--2014. The results of the analysis show significantly increased price competition concerning Active client profile, which represents clients with above-average income.
Klíčová slova: price competition ; bank fees; new banks; bank market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Finance
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra bankovnictví a pojišťovnictví

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 3. 2014
Datum podání práce: 30. 6. 2014
Datum obhajoby: 22. 8. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/47183/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: