Didaktická analýza zásob v předmětu účetnictví na obchodních akademiích

Název práce: Didaktická analýza zásob v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Autor(ka) práce: Trpáková, Sabina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Berková, Kateřina
Oponenti práce: Holečková, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá didaktickou analýzou učiva o zásobách v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Cílem práce je navrhnout didaktický rozbor učiva o zásobách. Práce se skládá ze tří částí, a to z teoretické, výzkumné a vlastního návrhu učiva. Teoretická část se věnuje nejprve výchozím předpokladům předmětu účetnictví, vzdělávacím programům a především didaktickým metodám používaných při výuce zásob. V druhé části je pozornost věnovaná vyhodnocení dotazníků určených pro vyučující na oboru Obchodní akademie. Cílem výzkumu je zjisti, jak jsou zásoby na obchodních akademiích vyučovány. Otázky se zaměřují i na to, zda jsou studenti vedeni k domýšlení dopadů hospodářských operací přímo do účetních výkazů a zda se učí o problematice IAS/IFRS. Poslední část obsahuje vlastní návrh učiva o zásobách jak v prvním koncentrickém okruhu, ta ve druhém. Vlastní výklad učiva je doplněn účetními schématy, procvičovacími příklady a ukázkami návrhů zápisu do žákovských poznámek. Kapitola je zakončena návrhem začlenění učiva o mezinárodních standardech účetního výkaznictví pro téma zásoby.
Klíčová slova: IAS/IFRS; výrobky; zboží; materiál; zásoby; účetnictví
Název práce: Didactic analysis of curriculum of stocks and supplies in the subject Accounting on Business Academies
Autor(ka) práce: Trpáková, Sabina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Berková, Kateřina
Oponenti práce: Holečková, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Diploma Thesis deals with didactic analysis of the curriculum on stocks and supplies in the subject of Accountancy in Business Academies. The goal of this work is to suggest the didactic analysis of the curriculum on stocks. The work consists of three parts: the theoretical part, the part of research and the design of the curriculum. The theoretical part starts firstly with the initial assumption of the subject Accountancy, educational programmes and then it continues with the teaching methods used in teaching about stocks and supplies. The second part focuses on evaluation of questionnaires intended for Accountancy teachers in Business Academies. The goal of the research is to find in what way the stocks and supplies are taught. The questions focus on students too, whether they are led to guess the impact of economic operations on the economy itself, if the impacts are noted in financial statements and if the students are taught about IAS/IFRS issues. The last part of the work contains the design of teaching about stocks itself in both first -- concentric circle and the second part. The interpretation of the curriculum is supplemented by accounting schemes, examples for practising and demonstrations of entries into pupils' registers. The chapter is finished by suggestion how to incorporate curriculum about International Financial Reporting Standards into Stocks and Supplies topic.
Klíčová slova: IAS/IFRS; products; goods; material; stocks and supplies; accounting

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 6. 2013
Datum podání práce: 30. 9. 2014
Datum obhajoby: 17. 9. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/43428/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: