Lokační data se zaměřením na oblast retailu

Název práce: Lokační data se zaměřením na oblast retailu
Autor(ka) práce: Kalus, Vilém
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novotný, Ota
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaobírá teorií a praktickým pohledem na oblast Location Intelligence. Konkrétně pojednává o určitých částech při vývoji aplikace Geolitica, zaměřenou na analýzu zákaznického chování pro majitele retailových objektů (maloobchodních prodejen) specializovaných na koncového zákazníka. Představuje tak novou možnost pro výzkum spotřebitelského chování. Téma lokačních dat proto, že předmětem zkoumání je pohyb zákazníků po určité obchodní ploše. Aplikace slouží jako nástroj pro majitele obchodních ploch (nebo marketéry) pro podporu lepšího zacílení na zákazníky. Aplikaci celkem vyvíjeli čtyři řešitelé - tři diplomanti (Martin Matějka, Tomáš Rosenberger a Vilém Kalus) a Ondřej Funiok. Mezi hlavní cíle diplomové práce bylo popsat aplikaci z pohledu businessu a vytvořit návrh uživatelského rozhraní. Pomocí business modelu jsme schopni pochopit, jak aplikaci uvést do komerčního světa. Cílů bylo dosaženo prvotně pomocí rešerše tématiky Location Intelligence, stanovení teoretických základů k informatice a geo-informatice. Stanovení pojmů a teorií k Business Intelligence, Location Intelligence a vybraným business modelům. Praktická část se věnovala aplikaci daného business modelu na vyvíjený produkt. Diplomová práce pokračuje soupisem poskytovaných funkcí. Z popisu vychází předpoklady pro řešení uživatelského rozhraní. Praktickou část završí případ užití aplikace v prostředí Vysoké školy ekonomické v Praze. Přínos diplomové práce se skrývá v řešení projektu aplikace, jež má vizi uvedení do praxe. Další přínosy jsou v teoretickém příspěvku do oblasti Location Intelligence, kde nacházíme poměrně málo teoretických zdrojů, a analytický postup pro návrh uživatelského rozhraní aplikace.
Klíčová slova: user interface; lokační data; business model; Location Intelligence; Business Intelligence; retail; Lean Canvas
Název práce: Spatial data for retail business
Autor(ka) práce: Kalus, Vilém
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novotný, Ota
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The specialization of the final master thesis is theory and a practical view of Location Intelligence. The author is writing about specific parts of development of the application which is focused on analysis of consumer's behaviour for managers of retail businesses focused on customer's satisfaction. The application is a new way of researching consumer's behaviour. Spatial data is connected with the subject of research -- analysis of the movement of consumers in retail stores. The application is a practical tool for better targeting for managers or marketing specialists. The app was developed by four researcher Martin Matějka, Tomáš Rosenberger, Vilém Kalus (three diploma researchers) and Ondřej Funiok. The Main goal of the final thesis was to describe the application from the business point of view and to design layout of the user interface. The business model helped us to specify the application from the business point of view. We reached the main goal with research articles of Location Intelligence. The thesis contains theory basis of informatics and geo-informatics field, Business Intelligence, Location Intelligence and selected business models. The practical part of the thesis is composed of integrating application to the business model, functionality description. From functionality description we designed the user interface. The practical part closes with the use case of application in Vysoká škola ekonomická v Praze. Benefits of the thesis are in development of real, new application for future commercial use. Contribution to the theory of Location Intelligence and analytical solution of development of user interface.
Klíčová slova: business model; retail business; spatial data; Lean Canvas; Location Intelligence; Business Intelligence; user interface

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 3. 2014
Datum podání práce: 12. 12. 2014
Datum obhajoby: 3. 2. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/46933/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: