Vliv zákaznické spokojenosti a dalších ukazatelů na tržní podíl společnosti

Název práce: Vliv zákaznické spokojenosti a dalších ukazatelů na tržní podíl společnosti
Autor(ka) práce: Dvořáková, Monika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sedláček, Jiří
Oponenti práce: Skala, David
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Na trzí??ch z?ápadní?? Evropy dnes vl?ádne siln?ě konkuren?ční prost?ředí?? t?ém?ěř ve v?šech průmyslových odv?ětví??ch. S konkurencí?? se musí?? pot?ýkat tak?é tradi?ční?? evrop?ští?? v?ýrobci automobilů, kte?ří?? musí?? ?čelit ?často levn?ěj?ší??m import?ům z Asie. Pro v?ýrobce automobil?ů je nutn?é zvy?šovat loajalitu z?ákazn??íků a zajistit si tak stabilní nebo rostouc??í tr?žní?? podíl?? v budoucnu. Jednou z mo?žností?? budov?ání?? loajality z?ákazní??k?ů je vysoká? kvalita prod?ávan?ých v?ýrobk?ů a poskytovan?ých slu?žeb. Jako indik?átory spokojenosti z?ákazn??ík?ů jsou vyu?ží??v?ány ukazatele v?šeobecn?é z?ákaznick?é spokojenosti, vypočítané z v?ýsledk?ů dotazní??kov?ého ?šet?ření?? (Customer satisfaction survey). Se znalostmi vnitřních procesů automobilky a dostatkem měřených indikátorů lze konstruovat matematický model simulující vývoj tržního podílu značky na daném trhu. Pomocí tohoto modelu a jeho analýzy lze ur?čit ukazatele maj??ící?? nejsilnější?? vliv na tvorbu tr?žní??ho podí??lu automobilky. Jako vstupní?? veli?činy modelu jsou pou?žity sledovan?é indik?átory z?ákaznick?é spokojenosti, klí???čov?é ukazatele z oblasti prodeje nov?ých voz?ů i slu?žeb servisu a tak?é z?ákladní?? makroekonomick?é veli?činy z dan?ého trhu. C??ílov?ým trhem, pro kter?ý jsou modely tvo?řeny, bylo zvoleno N?ěmecko. V?ýstupem pr?áce je soubor doporu?čení??, jejichž implementace by m?ěla zajistit zlep?šení?? konkr?étní??ch m?ěřen?ých ukazatel?ů a tak?é zv?ýšení?? tr?žního?? podí??lu zna?čky na n?ěmeck?ém trhu. Krom?ě doporučení pro zlep?šení?? sledovan?ých ukazatel?ů je v práci nastíněn tak?é zp?ůsob zv?ý?šení?? ?účinnosti marketingov?ých strategií?? za pou?žití?? ?ří??zení?? vztahu se z?ákazní??ky (Customer relationship management).
Klíčová slova: opakovaná oprava; identifikace systému; management zákaznických zkušeností; zvyšování kvality v servisu; modelování systému; kontrola kvality; řízení vztahů se zákazníky; zvyšování tržního podílu; udržení zákazníků; základní prodejní proces; základní servisní proces; loajalita; dílenské testy; zákaznická spokojenost; ekonomický model
Název práce: Impact of the customer satisfaction and other indicators on company`s market share
Autor(ka) práce: Dvořáková, Monika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sedláček, Jiří
Oponenti práce: Skala, David
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In the present hypercompetitive market environment of car producers established especially at the developed west european markets is very difficult to gain new customers and increase the market share. The car producing companies have to build and increase customer loyalty to ensure the sustainable growth of market share in the future. One possibility how to improve customer's loyality to brand is to provide the highest standard at both sales and service department and carefully monitor the customer satisfaction. From the satisfaction and performance indicators of the car producing company is possible to construct a mathematical model producing the market share in a given country as an output. Key indikators of customer satisfaction, sales and service and also the macroeconomical data has been used as the inputs for the model. As a target market for my analysis has been chosen Germany. This thesis presents a set of recommendations and proposals, whose implementation should ensure the improvement of the market share of the given brand on german market. The recommendation does not include only the tips for improvement of the key indicators but it also gives the overview of how to make the marketing strategy more efficient using Customer relationship management.
Klíčová slova: quality check; aftersales core process; sales core process; loyality; customer retention; economical model; system identification; workshop test; customer experience management; repeat repair rate; quality improvement in aftersales; CRM; market share improvement; system modeling; customer satisfaction

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 2. 2014
Datum podání práce: 10. 12. 2014
Datum obhajoby: 27. 1. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/46358/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: