Marketingová komunikace na trhu osobních automobilů

Název práce: Marketingová komunikace na trhu osobních automobilů
Autor(ka) práce: Titl, Marek
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je charakterizovat a analyzovat podobu tiskové reklamy na osobní automobily v celostátním týdeníku. Práce je rozdělena na dvě základní části. První část shrnuje základní teoretická východiska -- jako jsou obsah a funkce reklamy, mediatypy a jejich charakteristiky, značky a referenční skupiny. V praktické části nejprve popisuji postup provedení obsahové analýzy a charakterizuji analyzovaný týdeník Reflex. V rámci následujících analýz dat získaných z obsahové analýzy odkrývám a popisuji, jaké prvky jsou v tiskové reklamě zdůrazněny, do jaké míry automobilky využívají referenčních skupin, či jaké barvy automobilů jsou nejvíce uplatňovány. Analyzuji i texty a klíčová slova uváděná v inzerátech. Následuje srovnání inzerátů mezi lety 2003, 2008 a 2013. V závěru práce zodpovídám výzkumné otázky, shrnuji nejdůležitější poznatky z provedených analýz a uvádím marketingová doporučení.
Klíčová slova: obsahová analýza; automobily; časopisy; tisková reklama
Název práce: Marketing communications in automotive industry
Autor(ka) práce: Titl, Marek
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this Master's Thesis is to characterize and analyze the current design of automotive print advertising placed in nationwide magazine. The Thesis is divided into two main parts. The first part summarizes the basic theoretical aspects -- such as content and functions of advertising, media types and their characteristics, brands and reference groups. In the application part, I firstly describe how to perform content analysis and give a description of magazine Reflex. In the following analysis of data obtained from the content analysis I uncover and describe which elements are highlighted, how often the reference groups are used or which car colors are mostly applied. I also analyze texts and keywords mentioned in the advertisements. The following is a comparison of advertisements between 2003, 2008 and 2013. In conclusion, I answer research questions; summarize the most important findings from the performed analysis and present marketing recommendations.
Klíčová slova: cars; magazines; print advertising; content analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 11. 2013
Datum podání práce: 15. 12. 2014
Datum obhajoby: 3. 2. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/45655/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: