Mladí lidé a jejich vztah a loajalita ke značkám

Název práce: Mladí lidé a jejich vztah a loajalita ke značkám
Autor(ka) práce: Prchlíková, Dominika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá analýzou vztahu a loajality mladých lidí ke značkám. Cílová skupina mladých lidí je v rámci rozsahu této práce zastoupena studenty vysokých škol v Praze ve věku 19-30 let. Vztah a loajalita mladých lidí ke značkám jsou analyzovány u vybraných oblastí produktů z kategorií oblečení, drogerie a elektroniky. Hlavním cílem diplomové práce je přinést hlubší poznání postojů mladých spotřebitelů ke značkám, pomoci pochopit, proč mladí nakupují značkové produkty a důvody jejich (ne)loajality. Teoretická část se zabývá značkou v marketingovém slova smyslu, významem marketingového výzkumu v praxi a vysvětlením klíčových bodů, týkajících se kvalitativního a kvantitativního výzkumu a jeho použitých metod v diplomové práci -- metody focus group a dotazníkového šetření. V praktické části jsou představeny, analyzovány a vyhodnoceny oba autorem provedené výzkumy. V závěru se nachází klíčová zjištění, které autor učinil ohledně vztahu a loajality mladých lidí ke značkám v daných produktových kategoriích.
Klíčová slova: Marketingový výzkum; Značka; Loajalita
Název práce: Young people and their relationship and loyalty to brands
Autor(ka) práce: Prchlíková, Dominika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Master's Thesis analyses relationship and loyalty of young people to brands. Within the scope of this thesis the target group is represented by university students in Prague at the age of 19-30 years. Relationship and loyalty of young people to brands are analyzed in selected areas of the products in the categories clothing, drugstore goods and electronics. The main objective of this thesis is to provide a deeper understanding of the attitudes of young consumers to brands, to help understand why young people buy branded products and the reasons for their (dis)loyalty. The theoretical part deals with the brand from the marketing point of view, the importance of marketing research in practice and it explains key points relating to qualitative and quantitative research. Research methods focus group and field survey used in this thesis are also explained in the theoretical part. Focus group and field survey, which were conducted by the author, are presented, analyzed and evaluated in the practical part. Summary of the key findings made by the author about the relationship and loyalty of young people to brands in these product categories is part of conclusion.
Klíčová slova: Loyalty; Brand; Marketing research

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 10. 2013
Datum podání práce: 31. 12. 2014
Datum obhajoby: 14. 1. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/45050/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: