Marketingové metody hudebního průmyslu v éře digitální distribuce

Název práce: Marketingové metody hudebního průmyslu v éře digitální distribuce
Autor(ka) práce: Víšek, Jakub
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Riedlbauch, Václav
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce předkládá stručný historický přehled vývoje hudebního průmyslu a jeho propojení s nástroji monetizace, a to od počátků hudebních nakladatelství přes vynálezy technik zvukového záznamu k hudebním vydavatelstvím a různým internetovým podobám distribuce hudebních děl. Zvláštní důraz je věnován právě digitálním prostředkům distribuce hudby a jejich vlivu jednak na samotné umělce, nahrávací společnosti i na koncové spotřebitele -- posluchače. Práce mapuje souvislosti a důsledky změny po více než století platného paradigmatu díky překotnému rozšíření mobilních technologií a globální sítě Internet, aby nejen v závěru naznačila možný budoucí vývoj tohoto tržního segmentu především na příkladu konkrétních hudebníků, přestože jeho proměna není zdaleka ukončena.
Klíčová slova: distribuce; Internet; digitalizace hudby; hudební průmysl; média
Název práce: Analysis of marketing tools of music industry in the era of digital distribution
Autor(ka) práce: Víšek, Jakub
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Riedlbauch, Václav
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis explores history and development of music industry including tools of monetization, from the beginning of music publishing, inventions of various sound recording methods and related birth of recording industry, to various forms of internet-based distribution of recorded music. It especially focuses on digital means of music distribution and their influence on artists, recording companies as well as consumers -- listeners. It maps connections and consequences resulting from over one hundred old paradigm shift caused by rapid evolution of mobile technology and Internet. Especially the last chapter attempts to anticipate future of this market segment, based on the examples of particular artists, even though it is still in a process of on-going changes.
Klíčová slova: media; distribution; Internet; digital music; music industry

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 10. 2013
Datum podání práce: 17. 12. 2014
Datum obhajoby: 5. 2. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/44497/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: