Postoje studentů k předmětům -- souvislost s prospěchem

Název práce: Postoje studentů k předmětům -- souvislost s prospěchem
Autor(ka) práce: Hausmannová, Helena
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hadj Moussová, Zuzana
Oponenti práce: Louková, Tereza
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá výzkumem postojů žáků obchodních akademií k ekonomickým předmětům, konkrétně k ekonomice a účetnictví. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a výzkumné. Teoretická část se zabývá postoji, motivací, hodnocením a pedagogickou diagnostikou. Prostor je věnován jednotlivým kritériím, na jejichž základě jsou ve výzkumné části zkoumány postoje žáků k předmětům ekonomika a účetnictví. Kritéria jsou ve výzkumné části, která se zakládá na více než 1 700 responsích žáků z 30 obchodních akademií, rozebrána v rámci jednotlivých ročníků a je sledována tendence, jak se kritéria vyvíjí s výší ročníku. Následně jsou ekonomické předměty zobrazeny v kontextu dalších povinných vyučovacích předmětů.
Klíčová slova: autodiagnostika; ekonomika; žák; postoj; pedagogicko-psychologická diagnostika; obchodní akademie; účetnictví
Název práce: Pupil´s attitude to economic subjects at business academies
Autor(ka) práce: Hausmannová, Helena
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hadj Moussová, Zuzana
Oponenti práce: Louková, Tereza
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The master's thesis is focused on business academy pupil's attitude to economic subjects, specifically economics and accounting. The thesis is divided into two parts, theoretical framework and empirical research. The theoretical part deals with key concepts, i.e. attitudes, motivation, evaluation and pedagogical-psychological diagnostics as well as with individual criteria for the attitude research. These criteria are subsequently applied in the empirical part which is based on more than 1.700 pupil's responses from 30 business academies. The applied criteria are also analyzed within individual school grades and the resulting trend is examined. Economic subjects are viewed in relation to other compulsory subjects at business academies.
Klíčová slova: business academy; accounting; economics; pupil; attitude; autodiagnostics; pedagogical-psychological diagnostics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 3. 2013
Datum podání práce: 30. 5. 2013
Datum obhajoby: 4. 2. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/42339/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: