A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland

Název práce: A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland
Autor(ka) práce: Čejka, Pavel
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Mohelská, Hana
Oponenti práce: Hiršová, Miloslava; Franěk, Marek; Hyršlová, Jaroslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato studie ověřuje platnost původně indikovaných hodnot Hofstedova modelu pro Česko, Polsko a Slovensko. Zároveň představuje teoreticky aplikovatelný rámec pro marketingové odborníky. Výsledkem jsou jak teoretická tak praktická doporučení.
Klíčová slova: Hofstedův Model; Marketing; Kultura
Název práce: A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland
Autor(ka) práce: Čejka, Pavel
Typ práce: Dissertation thesis
Vedoucí práce: Mohelská, Hana
Oponenti práce: Hiršová, Miloslava; Franěk, Marek; Hyršlová, Jaroslava
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The research hopes to provide a deeper understanding of the leading countries in the Central Eastern Europe (CEE) region from a culture sensitive marketing perspective. The aim of this work is to provide a pilot study upon which more critical national culture studies are to be introduced.The purpose of this dissertation is four-fold: 1) To discuss the proper methodology for the research; 2) to replicate the original study in order to suggest the values for the Czech Republic, Poland and Slovakia; 3) to introduce the marketing application theoretical framework for the original study, and 4) to translate the results to marketing scholars and practitioners.
Klíčová slova: Marketing; Hofstede's Model ; Culture

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Doktorský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ph.D.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Fakulta managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 3. 2014
Datum podání práce: 26. 3. 2015
Datum obhajoby: 30. 4. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/52399/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: