Analýza postavení společnosti Coca-Cola na trhu nealkoholických nápojů v České republice

Název práce: Analýza postavení společnosti Coca-Cola na trhu nealkoholických nápojů v České republice
Autor(ka) práce: Hankeová, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Machková, Hana
Oponenti práce: Richter, Stanislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je analyzovat postavení společnosti Coca-Cola na českém trhu nealkoholických nápojů s využitím dat maloobchodního auditu. V první řadě jsou poskytnuty informace o trhu nealkoholických nápojů v České republice jako stanovení kontextu, v němž bude samotná analýza provedena. Jedná se o fakta, jako jsou velikost, trendy či struktura trhu jak z hlediska zahrnutých kategorií tak i výrobců na něm působících. Následně je do kontextu uvedena samotná společnost Coca-Cola jako globálně největší výrobce nealkoholických nápojů a ve vztahu k hlavním aktérům na českém trhu je s důrazem na segment colových nápojů vyhodnocena její pozice. Analýza primárně využívající tvrdých dat maloobchodního auditu je v závěrečné části práce doplněna o výsledky dotazníkového šetření přinášejícího neméně důležitý pohled samotného spotřebitele.
Klíčová slova: maloobchodní audit; Nielsen; FMCG; Coca-Cola; trh nealkoholických nápojů; analýza; limonády
Název práce: Analysis of the Coca-Cola Company´s position on non-alcoholic beverages market in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Hankeová, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Machková, Hana
Oponenti práce: Richter, Stanislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this master thesis is to analyze the position of the Coca-Cola Company on the Czech market of non-alcoholic beverages using retail audit data. First of all, the information about non-alcoholic beverages market in the Czech Republic is provided as setting the context for the analysis itself. This includes the facts such as size, market structure and trends both in terms of covered categories and producers operating within the market. Subsequently, the Coca Cola Company as the globally largest producer of non-alcoholic beverages is presented into the given context and in relation to the main producers on the Czech market with emphasis on the segment of cola flavored drinks is assessed its position. The analysis primarily using hard retail audit data is in the final part of the thesis enriched with the results of the consumer survey delivering the important insights of consumers themselves.
Klíčová slova: analysis; non-alcoholic beverages; Nielsen; retail audit; Coca-Cola; soft drinks; FMCG

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 9. 2013
Datum podání práce: 20. 4. 2015
Datum obhajoby: 2. 6. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/43787/podrobnosti

Soubory ke stažení

Neveřejná příloha
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: