Konkurenceschopnost destinace Český Krumlov

Název práce: Konkurenceschopnost destinace Český Krumlov
Autor(ka) práce: Kratochvílová, Alice
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Luštický, Martin
Oponenti práce: Musil, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou konkurenceschopnosti turistických destinací a otázkou jejího měření. Jejím cílem je návrh taktických opatření pro organizaci Destinačního managementu města Český Krumlov, které by měly posílit konkurenční pozici této destinace. Pro splnění cíle diplomová práce vychází z rešerše zahraničních přístupů k měření konkurenceschopnosti, které modifikuje v podmínkách české turistické destinace. Konkrétně využívá metody AHP k určení váhy faktorů konkurenceschopnosti a kombinace různých technik sběru informací k ohodnocení míry naplnění těchto faktorů. Údaje získané za Český Krumlov srovnává s jinými konkurenčními destinacemi v České republice a na tomto základě vyvozuje příslušná doporučení (opatření).
Klíčová slova: konkurenceschopnost; turistická destinace; destinační management
Název práce: Competitiveness of Český Krumlov Destination
Autor(ka) práce: Kratochvílová, Alice
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Luštický, Martin
Oponenti práce: Musil, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the issues of the rival tourist destinations and the question concerned with the measurement of competitiveness. The objective is to propose tactical measures for the Destination management company of the town Český Krumlov and thereby strengthen the competitive position of this destination. To meet the goals of the thesis it proceeds from the research of foreign approaches to measure competitiveness that is modified in conditions of the Czech tourist destination. It specifically uses AHP method to determine the importance of the competitiveness's factors and combination of different techniques for gathering information to assess the degree of fulfilling these factors. The data obtained from Český Krumlov are compared with other competing destinations in the Czech Republic and on its basis it formulates appropriate recommendations (measures).
Klíčová slova: competitiveness; tourist destination; destination management

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 5. 2014
Datum podání práce: 17. 4. 2015
Datum obhajoby: 11. 6. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/48010/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: