Self service BI v marketingovém oddělení telekomunikační společnosti

Název práce: Self service BI v marketingovém oddělení telekomunikační společnosti
Autor(ka) práce: Prchal, Tomáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Stecenková, Marina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá možností řešení self-service business intelligence v prostředí marketingového oddělení telekomunikační společnosti. Hlavním cílem této práce je seznámit stechnologiemi pro self-service business intelligence, které jsou součástí programu Microsoft Excel 2013 a předvést možnosti jejich využití pro potřeby marketingového oddělení. První část práce se zabývá teoretickou částí problematiky business intelligence s rozdělením na klasický přístup a dále na self-service. To je později doplněno o seznámení s nástroji pro self-service business intelligence obsaženými v programu Excel. Druhá část práce je věnována praktické stránce řešení. Nejprve vytvoření hrubého dimenzionálního modelu z dostupných dat a dále sestavení samotného self-service řešení pomocí nástrojů v programu Excel. Jedná se o nástroje PowerPivot a Power Query, které slouží primárně pro získání a správu zdrojových dat, ale také nabízejí základní možnosti vizualizace. Pro výstupy pak slouží nástroje Power View, které umožňuje přehledné zobrazení požadovaných informací a doplněk PowerMaps, který zobrazuje zdrojová data na mapě. Výstupem je pak konkrétní self-service řešení vytvořené podle zadání pracovníků marketingového oddělení, zobrazující požadované informace pomocí nástrojů self-service.
Klíčová slova: PowerView; Business Intelligence; PowerPivot; Self-service Business Intelligence; Excel
Název práce: Self service BI in the marketing department of a telecommunications company
Autor(ka) práce: Prchal, Tomáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Stecenková, Marina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis describe ways of dealing with self-service business intelligence in the marketing department of a telecommunications company. The main objective of this thesis is to introduce technologies for self-service business intelligence, which are part of the program Microsoft Excel 2013 and demonstrate their potential use for the needs of the marketing department. The first part describe the theoretical side of the business intelligence with the division on the classic approach and on self-service. It is later complemented by the introduction of tools for self-service business intelligence contained in Excel. The second part is devoted to practical solutions. Firstly, dimensional model of the available data and secondly, build self-service solutions using the tools in Excel. These are the PowerPivot and Power Query, which is used primarily for the acquisition and management of source data, but also offer a basic visualization. For outputs are then used tools Power View, which allows a clear view of the required information and add-on PowerMaps, which displays the source data on a map. The output is then specific self-service solutions created according to specifications from employees of the marketing department, showing the required information through self- service tools.
Klíčová slova: Excel; Self-service Business Intelligence; PowerView; PowerPivot; Business Intelligence

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 12. 2014
Datum podání práce: 30. 4. 2015
Datum obhajoby: 19. 6. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/50476/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: