Spotřební chování na trhu piva v České republice

Název práce: Spotřební chování na trhu piva v České republice
Autor(ka) práce: Navrátil, Jakub
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce je zaměřena na spotřební chování Čechů ve vztahu k produktu, který má v České republice dlouhou tradici a je pro tuto zemi typický. Ve spotřebě piva se také Česká republika umisťuje na prvních příčkách v celosvětovém porovnání, a proto si tato práce klade za cíl odkrýt, zda existují faktory specifické právě pro Čechy, které tuto vysokou spotřebu způsobují. Zároveň se ale snaží nalézt i jiné rozdíly oproti obyvatelům Německa a Rakouska, a zjistit, zda jsou rozdíly mezi těmito zeměmi významné z marketingového hlediska. Závěry této práce tedy mohou být užitečné jak pro psychology sledující vztah lidí k alkoholu, tak pro firmy vyrábějící či dovážející pivní produkty z a do České republiky, Německa a Rakouska, kterým poskytnou užitečné informace pro tvorbu efektivní marketingové kampaně.
Klíčová slova: pivo; Česká republika; spotřební chování
Název práce: Consumer behavior on the beer market in Czech Republic
Autor(ka) práce: Navrátil, Jakub
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is focused on consumer behavior of Czech people in relation to the product which has a very long tradition in Czech Republic and is for this country typical. In the beer consumption Czech Republic is often on the top of the list in the world comparison and that is why this thesis is trying to find out what are the factors specific for Czechs that are causing this. It is also focusing on other differences between Czechs, Germans and Austrians and find out, if these differences are important from marketing point of view. Conclusions of this thesis should be useful for psychologist intrested in alcohol related problems and for companies producing or importing beer products from and into Czech Republic, Germany and Austria, to which it may provide useful information for creating effective marketing campaign.
Klíčová slova: Czech Republic; beer; consumer behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 3. 2014
Datum podání práce: 8. 5. 2015
Datum obhajoby: 9. 6. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/49569/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: