Didaktická analýza učiva o základním účtování zásob se zaměřením na integraci účetnictví s ekonomikou

Název práce: Didaktická analýza učiva o základním účtování zásob se zaměřením na integraci účetnictví s ekonomikou
Autor(ka) práce: Beránková, Michaela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Berková, Kateřina
Oponenti práce: Fišerová, Marie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je zjistit problémy současného vyučování předmětu účetnictví, úroveň chápání provázanosti jednotlivých vazeb a vztahů mezi ekonomikou s účetnictvím a schopnost vnímání účetních informací jako ukazatele ekonomického vývoje a stavu podniku. Na základě teoretických poznatků o současném stavu výuky účetnictví na obchodních akademiích, byl v rámci dotazníkového šetření zjištěn skutečný stav výuky účetnictví, názory pedagogů i jejich přístup k výuce. Zjištěny byly také největší problémy absolventů a studentů obchodních akademií, mezi které patří neschopnost interpretovat ekonomické důsledky vyplývající z účetnictví, neschopnost řešit problémy logicky nebo pracovat samostatně. Byly určeny možné překážky, které brání odstranění těchto nedostatků jako například nízká hodinová dotace v předmětu účetnictví
Klíčová slova: účetnictví; DPH; zásoby; obchodní akademie; ekonomika
Název práce: Didactic analysis of basic accounting resources focusing on the integration of accounting with economics
Autor(ka) práce: Beránková, Michaela
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Berková, Kateřina
Oponenti práce: Fišerová, Marie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
.Aim of this work is to determine problems of the currently teaching the subject of accounting, the level of understanding of coherence and relations between economy and accounting and ability of perception financial information as an index of economic development and status of the company. There was identified the actual status in the questionnaire survey based on theoretical knowledge about the current status of teaching accounting in the business academies. There were identified even opinions of the teachers and thein attitude toward teaching. There were detected the biggest problems of graduates and students of business academies, which includes inability to interpret the economic consequences of accounting, inability to solve problems logically or work independently. There were identified possible obstacles, which impedes the removal of these shortages such as the low hours in the subject of accounting.
Klíčová slova: economcs; business academies; accounting; value added tax; resources

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství praktického vyučování v ekonomickém vzdělávání
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 11. 2014
Datum podání práce: 30. 6. 2015
Datum obhajoby: 22. 6. 2015
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/50302/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: