Česká kulturní diplomacie v Itálii

Název práce: Česká kulturní diplomacie v Itálii
Autor(ka) práce: Habětín, Matěj
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Trávníčková, Zuzana
Oponenti práce: Peterková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce "Česká kulturní diplomacie v Itálii" navazuje na projekt zahraniční odborné stáže s názvem "Analýza činnosti Českého centra v Miláně". Tento projekt byl vypracován stejným autorem na základě jeho zkušeností s fungováním Českého centra v Miláně, hlavního aktéra české kulturní diplomacie v Itálii, kde autor absolvoval čtyřměsíční stáž. První část diplomové práce je zaměřena na pojmy veřejné diplomacie, nation brandingu, ale především kulturní diplomacie. Tyto pojmy jsou vysvětleny, navzájem porovnány a zasazeny do historického kontextu. Autor se také v teoretické části práce věnuje přímo aktérům české kulturní diplomacie v čele s ministerstvem zahraničních věcí České republiky, jeho odbory, přidruženými organizacemi a zahraničními zastupitelskými úřady. Teoretické poznatky o kulturní diplomacii uvedené v první části práce byly využity ke zpracování druhé, praktické části diplomové práce, která je zaměřena již konkrétně na účinnost české kulturní diplomacie v Itálii. Autor si stanovil hypotézu, že "česká kultura je v Itálii vnímána pozitivně, neboť se zde Česká republika aktivně a úspěšně angažuje v oblasti kulturní diplomacie". Toto tvrzení vyvrátí či potvrdí na základě analýzy stávající situace v Českém centru v Miláně a úspěšnosti české účasti na Všeobecné světové výstavě EXPO 2015 Milán. Zdali samotní občané Apeninského poloostrova vnímají českou kulturu pozitivně a považují českou kulturní diplomacii za úspěšnou, vzejde z informací získaných z Nation Brand Indexu Simona Anholta a dotazníkové šetření "Česká kultura v očích obyvatel Itálie" vypracovaného autorem diplomové práce. Cenný názor na úspešnost české kulturní diplomacie poskytla v rozhovoru autorovi diplomové práce i osoba, která ji může svou činností přímo ovlivnit - asistentka ředitelky Českého centra v Miláně.
Klíčová slova: Itálie; kulturní diplomacie; veřejná diplomacie; Česká republika
Název práce: Czech Cultural Diplomacy in Italy
Autor(ka) práce: Habětín, Matěj
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Trávníčková, Zuzana
Oponenti práce: Peterková, Jana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diploma thesis "Czech Cultural Diplomacy in Italy" is build on the project entitled "The Analysis of activities of Czech Centre Milano" which was written based on the author's experience obtained during the four-month internship in Czech Centre Milano - the main protagonist of Czech cultural diplomacy in Italy. The first part of the thesis focuses on the concepts of public diplomacy, nation branding, but primarily on cultural diplomacy. These terms are explained, compared to each other and set in historical context. In the theoretical part of the thesis, the author also focuses on the main protagonists of Czech cultural diplomacy, primarily on Ministry of Foreign Affairs of the Czech Republic and its departments. Theoretical knowledge of the cultural diplomacy acquired in the first part of the thesis was used for creating the second part of the thesis, which already focuses specifically on the effectiveness of Czech cultural diplomacy in Italy. The author set up a hypothesis saying that the "Czech culture is perceived positively in Italy because Czech Republic is actively and successfully engaged in the field of cultural diplomacy on Italian territory". This statement would be confirmed/disproved by analysing the current situation in the Czech Centre Milano and by the success or failure of the Czech participation at EXPO 2015 Milan. Whether Italian citizens themselves perceive Czech culture positively and Czech cultural diplomacy to be successful would come up from the information obtained from Nation Brand Index by Simon Anholt and from the results of author-made survey entitled "Czech culture in the eyes of Italians". Valuable opinion on the effectiveness of Czech cultural diplomacy was also provided by the person who directly influences the activities in the field of Czech cultural diplomacy in Italy - the director's assistant of Czech Centre Milano.
Klíčová slova: public diplomacy; cultural diplomacy; Czech republic; Italy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 2. 2015
Datum podání práce: 31. 12. 2015
Datum obhajoby: 12. 1. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/51530/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: