Výzvy evropských automobilek na trhu v regionu ASEAN

Název práce: Challenges of ASEAN automotive markets for European OEM
Autor(ka) práce: Koňušin, Jurij
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kovář, František
Oponenti práce: Dvořák, Jiří
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The ASEAN region is one of the largest and fastest growing economies in the world. One of its key industries is automotive. With a total annual market of over 3 million vehicles in 2012 it rivals those of Brazil and Russia. In view of its current size and immense future potential the automotive market of ASEAN attracts OEM (Original Equipment Manufacturers) from Asia, Europe and USA alike. Due to proximity of ASEAN region to South Korea, China and Japan and in view of historical ties the ASEAN automotive market is heavily dominated by Japanese and Korean car manufacturers. They are followed by OEM from USA and Europe. While US manufacturers managed to secure a solid market share, the Europeans are lagging behind. Over the last two decades European players have made numerous attempts to capture the market, however without much success. What are the reasons? What are the key challenges for European OEM on the automotive market of ASEAN?
Klíčová slova: barriers; ASEAN; automotive; European OEM
Název práce: Výzvy evropských automobilek na trhu v regionu ASEAN
Autor(ka) práce: Koňušin, Jurij
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kovář, František
Oponenti práce: Dvořák, Jiří
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Ekonomika v regionu ASEAN je jednou z největších a nejrychleji rostoucích na světě. Jedním z jejich klíčových odvětví je automobilový průmysl. V roce 2012 přesahl celkový objem trhu s osobními vozy více než 3 miliony jednotek; a dokáže tak, vzhledem k své velikosti, konkurovat s trhy v Brazílii a Rusku. Díky tržnímu objemu a nesmírnému růstovému potenciálu, laka automobilový trh ASEANu nejen automobilky z Asie a Evropy, ale i z USA. S ohledem na blízkost k Jižní Koreje, Číně a Japonsku , a rovněž díky historickým vazbám dominují na trhu ASEANu japonské automobilky. Jim následují automobilky z USA a Evropy. Během posledních dvou desetiletí se evropští hráči několik krát pokoušely o vstup na trh, avšak bezuspěšně. Jaké jsou přičiny? Jaké jsou hlavní výzvy evropských automobilek na trhu ASEAN?
Klíčová slova: evropské automobilky ; překážky; Automobilový průmysl; ASEAN

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 4. 2014
Datum podání práce: 18. 12. 2015
Datum obhajoby: 3. 2. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/47526/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: