Návrh středoškolské učebnice účetnictví pro obor vzdělávání Veřejnosprávní činnost

Název práce: Návrh středoškolské učebnice účetnictví pro obor vzdělávání Veřejnosprávní činnost
Autor(ka) práce: Baranová, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Fišerová, Marie
Oponenti práce: Berková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá návrhem středoškolské učebnice účetnictví obcí pro obor vzdělávání Veřejnosprávní činnost. Cílem práce je navrhnout učebnici účetnictví státní správy a samosprávy, která bude co nejvíce odpovídat požadavkům vyučujících a studentů. K tomu posloužilo dotazníkové šetření. Provedené dotazníkové šetření ukázalo, že vhodná středoškolská učebnice na trhu není. Vyučující podnikatelského účetnictví nejvíce využívají učebnice od P. Štohla. Jak učitelé, tak žáci se shodují hned v několika požadavcích na učebnici. Jedním z nich je hodně praktických příkladů k procvičení, dále pak přehlednost, jednoduchost a barevnost. Na základě výše uvedených výsledků výzkumu jsem se pokusila vytvořit danou učebnici. Učebnice je rozdělena do kapitol dle účtových tříd. V každé kapitole najdeme stručnou teorii k probíranému učivu a řešené příklady. Po kapitole následují neřešené cvičné příklady, k nimž jsou výsledky na konci učebnice.
Klíčová slova: středoškolská učebnice; ideální učebnice účetnictví; návrh učebnice; účetnictví státní správy a samosprávy; Veřejnosprávní činnost
Název práce: Concept of accounting high-school course book for the specialization "Public Administration"
Autor(ka) práce: Baranová, Petra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Fišerová, Marie
Oponenti práce: Berková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with a proposal of high-school course book for the specialization "Public Administration". The aim of the thesis is to offer the textbook of accounting for public sector which covers the needs of both teachers and students. For this purpose, the survey was performed firstly. The respective survey showed that no suitable textbook had been available on the market. The teachers usually use the course book of P. Štohl. Both students and teachers agree on the requirements for this type of textbook. One of them is a lot of practical examples for practicing, then clear arrangement, simplicity and colourfulness. Further to the requirements stated above, I tried to compile such a textbook. The text is divided into chapters according to the accounting classes order. In each chapter, brief summary of the related theory and solved examples are included. Then, additional examples for practicing are available after the end of chapter; their results can be found at the end of the textbook.
Klíčová slova: public sector ; Public administration; accounting, textbook; a proposal of high-school course book; course book

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 1. 2015
Datum podání práce: 29. 2. 2016
Datum obhajoby: 11. 2. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/50973/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: