Komparace spotřebního chování generace Y v České republice a v Hongkongu

Název práce: Komparace spotřebního chování generace Y v České republice a v Hongkongu
Autor(ka) práce: Bílek, Stanislav
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Koudelka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je porovnat na základě dat z dotazníkového šetření spotřební chování generace Y (lidé narození v období 1982-2002) v České republice a v Hongkongu. Zvláštní pozornost je věnovaná společenské odpovědnosti a vztahu k ochraně životního prostředí, které začínají hrát důležitou roli ve spotřebním chování. Rozdíly mezi národy jsou zkoumány prostřednictvím dotazníkového průzkumu, kterého se zúčastnilo 155 respondentů. Pro hlubší porozumění a zjištění jednotlivých motivů spotřebitelů byly provedeny polostrukturované rozhovory, které se zaměřily na problematiku životního prostředí a společenské odpovědnosti firem. Hongkong a Česká republika se liší mírou individualismu a přístupu k nejistotě, kromě těchto dvou kulturních odlišností nebyly zjištěny zásadní rozdíly mezi těmito národy. U obou národů hraje ochrana životního prostředí ve spotřebním chování generace Y větší roli než společenská odpovědnost firem. U mladých žen má společenská odpovědnost firem významnější vliv na spotřební chování než má u mladých mužů.
Klíčová slova: Hofstedeho kulturní dimenze; Hongkong; spotřební chování; generace Y; generační marketing
Název práce: Comparison of consumer behavior of Generation Y in Czech Republic and Hong Kong
Autor(ka) práce: Bílek, Stanislav
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Koudelka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis aims to compare consumer behavior of generation Y (people born in the period 1982-2002) in the Czech Republic and Hong Kong, based on questionnaire data. Special attention is paid to corporate social responsibility and protection of the environment, which begin to play an important role in consumer behavior. The differences between nations are examined through the questionnaire survey, which was filled out by 155 respondents. For a deeper understanding and identification of individual motifs, consumers were conducted semi-structured interviews that focused on environmental problems and corporate social responsibility. Hong Kong and the Czech Republic have different level of individualism and uncertainty avoidance, except these two cultural dissimilarities, there were no significant differences between these two nations. Environmental protection plays a larger role in the consumer behavior of Generation Y than corporate social responsibility for both nations. Corporate social responsibility is more important for young women than for young men.
Klíčová slova: Hofstede's cultural dimensions ; generational marketing; consumer behavior; Generation Y; Hong Kong

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 12. 2014
Datum podání práce: 31. 3. 2016
Datum obhajoby: 14. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/50630/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: