Analýza herní komunity pomocí metodologie měkkých systémů
Název práce: | Analýza herní komunity pomocí metodologie měkkých systémů |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hurych, Jan |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Sigmund, Tomáš |
Oponenti práce: | Malinová, Ludmila |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce má za úkol analyzovat a nastínit řešení problémů v prostředí konkrétní herní komunity hry World of Tanks na evropském serveru. K řešení těchto problémů je využita Metodologie měkkých systémů P. Checklanda. V práci je rozebírán význam herních komunit pro herní průmysl a pro účely práce je také definována virtuální herní komunita jakožto měkký systém. V praktické části práce jsou analyzovány 3 problémy komunity World of Tanks pomocí novější verze Metodologie měkkých systémů. Pro každý z těchto problémů je provedena jedna iterace učícího se cyklu této metodologie, jak je popsána v teoretické části práce. Problémy samotné jsou zvoleny hráči z komunity pomocí dotazníku. Na závěr je zhodnoceno použití metodologie na oblast herních komunit obecně a jsou popsány problémy a limity její aplikace. |
Klíčová slova: | virtuální herní komunita; World of Tanks; Metodologie měkkých systémů |
Název práce: | Analysis of gaming community using Soft System Methodology |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hurych, Jan |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Sigmund, Tomáš |
Oponenti práce: | Malinová, Ludmila |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This diploma thesis aims to analyse virtual gaming community and it's problems in case of community belonging to EU server of the game called World of Tanks. To solve these problems, Soft System Methodology by P. Checkland, is used. The thesis includes analysis of significance of gaming communities for the gaming industry as a whole. Gaming community is then defined as a soft system. There are 3 problems analysed in the practical part of the thesis using newer version of SSM. One iteration of learning cycle of this methodology is used to solve every single one of the presented problems. Problems are chosen by players using questionnaire. At the end, application of the SSM is evaluated for the domain of gaming communities in general and problems with its application are presented. |
Klíčová slova: | Soft systems methodology; World of Tanks; SSM; virtual gaming community |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informační management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 2. 12. 2015 |
---|---|
Datum podání práce: | 1. 5. 2016 |
Datum obhajoby: | 1. 6. 2016 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/55412/podrobnosti |