Gamifikace a její využití v marketingu atraktivit cestovního ruchu

Název práce: Gamifikace a její využití v marketingu atraktivit cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Braunová, Natálie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Bakos, Tomáš
Oponenti práce: Kvítková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je navrhnout produkt s prvky gamifikace pro vybranou atraktivitu cestovního ruchu v České republice včetně jeho realizace. Jako partner projektu byl vybrán zámek Tachov ležící ve stejnojmenném městě v turistické oblasti Český les. Teoretická část práce je zahrnuta v prvních třech kapitolách, provázanost teoretické a praktické části zajišťuje čtvrtá kapitola, samotnou praktickou část tvoří pak kapitoly pět a šest. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy a definice z oblasti služeb a produktů v cestovním ruchu, dále jsou uvedeny současné trendy cestovního ruchu a vybrané aspekty související s marketingem atraktivit cestovního ruchu. Čtvrtá kapitola se zabývá kompletně samotným pojmem gamifikace a jejími principy. Analýze současné situace aplikace gamifikace v cestovním ruchu na území České republiky i v zahraničí se věnuje kapitola pátá. Poslední šestá kapitola obsahuje návrh gamifikovaného produktu vybrané atraktivity cestovního ruchu s možností jeho využití pro marketingové účely. Na základě realizace produktu a dalších poznatků je pak zhodnocen přínos gamifikace v oblasti cestovního ruchu.
Klíčová slova: gamifikace v cestovním ruchu; produkt cestovního ruchu; marketingové řízení atraktivit cestovního ruchu; návštěvnický zážitek
Název práce: Using Gamification for Tourist Attractions Marketing
Autor(ka) práce: Braunová, Natálie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Bakos, Tomáš
Oponenti práce: Kvítková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the Master thesis is to design the tourist product with elements of gamification for a chosen tourist attraction in the Czech Republic including its implementation. The project partner is Tachov castle which is situated is the town of the same name in the tourist area of Český les. The theoretical part of the thesis is included in the first three chapters, the chapter number four guarantees the transition between theoretical and practical part and the practical part is contained in the chapter number five and six. The theoretical part consists of the general terms which are related to the services and products in the tourism field, then there are defined the current trends in tourism and some marketing aspects of tourist attractions. The fourth chapter deals with the term of gamification and its principles when designing the gamified product. The chapter number five focuses on the analysis of the current situation of using gamification in tourism in the Czech Republic as well as in the foreign countries. In the last chapter there is suggested the gamified tourist product for the chosen tourist attraction. The contribution of the using gamified elements in tourist product is evaluated on the basis of its implementation and of other findings.
Klíčová slova: gamification in tourism; tourist product; tourist experience; marketing management of tourist attractions

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 9. 2015
Datum podání práce: 29. 4. 2016
Datum obhajoby: 1. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/54338/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: