Vnímaní značky McDonald's na českém trhu

Název práce: Vnímanie značky McDonald's na českom trhu
Autor(ka) práce: Harčár, Tomáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalárska práca skúma vnímanie značky McDonald's medzi spotrebiteľmi na českom trhu. Cieľom tejto práce je pomocou dotazníkov overiť predpoklad, ktorý je postavený na presvedčení, že zákazníci považujú predávané jedlo v reštaurácii McDonald's ako nezdravé a nekvalitné. Práca obsahuje teoretickú časť, kde sú priblížené základné pojmy spojené s budovaním značky a image značky. Tieto teoretické definície sú potom použité na vysvetlenie a priblíženie reklamnej stratégie spoločnosti McDonald's. Záverečná kapitola hodnotí výsledky dotazníkov a následne približuje ako spoločnosť McDonald's propaguje svoje praktiky verejnosti. Zo získaných informácií o praktikách spoločnosti McDonald's je možné vyvodiť záver, že reštaurácia pri príprave svojich produktov používa kvalitné potraviny a výrobné postupy. Aj keď spoločnosť svoje praktiky propaguje, často sa stretáva s negatívnym postojom verejnosti. Zlý image značky sa snaží spoločnosť vylepšiť otvoreným prístupom k informáciám, komunikácii so svojimi zákazníkmi a predstavovaním nových konceptov predajní.
Klíčová slova: výskum vnímania; vnímanie značky; propagácia praktík; McDonald's
Název práce: Vnímaní značky McDonald's na českém trhu
Autor(ka) práce: Harčár, Tomáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalářská práce zkoumá vnímání značky McDonald's mezi spotřebiteli na českém trhu. Cílem této práce je pomocí dotazníků ověřit předpoklad, který je postavený přesvědčení, že zákazníci považují prodávané jídlo v restauraci McDonald's jako nezdravé a nekvalitní. Práce obsahuje teoretickou část, kde jsou přiblíženy základní pojmy spojené s budováním značky a image značky. Tyto teoretické definice jsou pak použity na vysvětlení a přiblížení reklamní strategie společnosti McDonald's. Závěrečná kapitola hodnotí výsledky dotazníků a následně přibližuje jak společnost McDonald's propaguje své praktiky veřejnosti. Ze získaných informací o praktikách společnosti McDonald's lze vyvodit závěr, že restaurace při přípravě svých produktů používá kvalitní potraviny a výrobní postupy. I když společnost své praktiky propaguje, často se potkává s negativním postojem veřejnosti. Zlý image značky se snaží společnost vylepšit otevřeným přístupem k informacím, komunikaci se svými zákazníky a představováním nových konceptů prodejen.
Klíčová slova: výzkum vnímaní; vnímaní značky; McDonald's; propagace praktik
Název práce: Perception of brand McDonald's on Czech market
Autor(ka) práce: Harčár, Tomáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The bachelor thesis explores perception of the brand McDonald's on the Czech market. The objective of this thesis is to test via questionnaire an assumption, which is based on belief that customers find food sold in McDonald's restaurant unhealthy and of poor quality. The thesis contains a theoretic part which presents a basic definition linked to brand building and brand image. Those definitions are further used to explain advertising strategy of McDonald's company. Concluding chapter evaluates the result of questionnaire and then sums up how the McDonald's company promotes their practices to public. From gained information about company's practices it is possible to conclude that the chain of restaurants uses high quality resources and produces food with quality techniques. Although the practices and methods are well promoted by the company, it usually faces negative approach from public. The company tries to improve bad brand image by open approach to information, communication with their customers and presenting new restaurant concepts.
Klíčová slova: research of perception; McDonald's; brand perception; practices promotion

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 5. 2015
Datum podání práce: 29. 4. 2016
Datum obhajoby: 21. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/52925/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: