Vývoj pozice prémiových a luxusních automobilových značek na českém trhu

Název práce: Vývoj pozice prémiových a luxusních automobilových značek na českém trhu
Autor(ka) práce: Huťťan, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Blaha , Aleš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je zhodnocení prémiových značek automobilů na českém trhu z hlediska vývoje tržního podílu a image u jejich cílových skupin. Diplomová práce je rozdělena na osm kapitol. První kapitola shrnuje podstatu marketingu a popisuje proces strategického marketingu. Druhá kapitola charakterizuje jednotlivé nástroje marketingového mixu. Třetí kapitola vedle základní definice značky specifikuje rozdíl mezi prémiovou a luxusní značkou, shrnuje její funkce pro spotřebitele i společnosti, uvádí několik modelů hodnoty značky a na závěr definuje pojmy identita, positioning a image značky. Čtvrtá kapitola shrnuje vývoj tržních podílů nejvýznamnějších prémiových a luxusních značek na trhu České republiky. Pátá kapitola se věnuje představení a zhodnocení portfolia vybraných automobilových prémiových a luxusních značek. Šestá kapitola charakterizuje cílové segmenty nejvýznamnějších prémiových značek na základě jejich identity. Cílem sedmé kapitoly je zhodnocení image jednotlivých prémiových značek. Poslední kapitola shrnuje několik návrhů na zlepšení postavení vedoucích prémiových značek na českém trhu.
Klíčová slova: Luxusní značka; Hodnota značky; Luxusní automobil; Image značky; Prémiová značka; Marketingový mix; Identita značky
Název práce: Analysis of the position of premium and luxury car brands on the Czech market
Autor(ka) práce: Huťťan, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Blaha , Aleš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Goal of my diploma thesis is evaluation of premium car brands on the Czech market in terms of market share and image among the target group. The thesis is divided into eight chapters. First chapter is focused on basic marketing terminology and strategic marketing. Second chapter describes marketing mix in detail. Third chapter defines brand, specifies differences between premium and luxury brand, summarizes brand functions for the consumer as well as for the company, describes brand valuation models and finally defines brand identity, brand image and positioning. Fourth chapter analyses market shares developent of leading premium and luxury car brands on the Czech market. Fifth chapter introduces and evaluates model portfolios of selected premium and luxury car brands. Sixth chapter describes target groups of the most successful premium car brands according to their brand identity. Seventh chapter summarizes results of my own survey and define the image of the leading premium car brands. Last chapter involves my suggestions and recommandations which lead to better position of the leading premium car brands on the Czech market.
Klíčová slova: Marketing mix; Brand value; Brand image; Luxury car; Luxury brand; Premium brand; Brand identity

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 5. 2015
Datum podání práce: 30. 4. 2016
Datum obhajoby: 6. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/53175/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: