Nation branding České republiky a její efektivní prezentace v evropském prostoru

Název práce: Nation branding České republiky a její efektivní prezentace v evropském prostoru
Autor(ka) práce: Dianová, Markéta
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Dostál, Petr
Oponenti práce: Kašpar, Václav; Riedlbauch, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zaměřuje na vztahy, struktury a procesy, které zásadně ovlivňují implementaci mechanismů nation brandingu do množství aktivit vedených institucionálními aktéry České republiky; na vzájemnou komunikaci mezi státem a evropským kulturním prostředím; a na roli, kterou hrají institucionální aktéři České republiky v komunikaci s externím prostředím země. Práce osvětluje míru zapojení relevantních aktérů v procesu nation brandingu České republiky a její pozici v mezinárodních vztazích v evropském prostoru. Kriticky zkoumá modely a přístupy k k nation brandingu a přináší vhled do problematiky perspektivou nadnárodních, národních a lokálních aktérů (jak formálních tak neformálních), kteří přispívají k tvorbě image země. Poskytuje vhled do institucionálního rámce nation brandingu v České republice, zdrojů dvoukolejných procesů v distribuci agendy a úrovně zapojení aktérů veřejné diplomacie a dalších institucí zodpovědných za prezentaci země. Na základě analýzy formální a neformální úrovně těchto vztahů a interakcí přináší návrh formálního zjednodušení implementačního procesu strategie nation brandingu v České republice.
Klíčová slova: nation branding; veřejná diplomacie; značka země
Název práce: Nation branding of the Czech Republic and its effective presentation in the European area
Autor(ka) práce: Dianová, Markéta
Typ práce: Dissertation thesis
Vedoucí práce: Dostál, Petr
Oponenti práce: Kašpar, Václav; Riedlbauch, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis focuses on relationships, structures and processes that fundamentally influence the implementation of the nation branding mechanisms to the scope of activities carried out by Czech republic´s institutional actors; on the mutual communication between the state and the European cultural environment; and on the role that the Czech republic´s institutional actors play in the communication with the external environment of the country. The thesis elucidates the extent of involvement of relevant actors in the process of nation branding of the Czech Republic and its position in the international relations on the European territory. It critically interrogates models and approaches towards the nation branding and brings detailed insights into the matter through the perspective of supranational, national and local actors (both formal and informal) that contribute to the creation of a country´s image. It provides an insight into the institutional framework of the nation branding in the Czech Republic and identification of the sources of double-track processes in the distribution of agenda and a level of involvement of public diplomacy actors and other institutions responsible for the presentation of a country. Based on the analysis of the formal and informal level of such relationships and interactions, it brings a plan of formal simplification of the implementation process of the nation branding strategy in the Czech Republic.
Klíčová slova: nation brand; public diplomacy; nation branding

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Doktorský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ph.D.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 1. 2014
Datum podání práce: 31. 5. 2015
Datum obhajoby: 31. 5. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/46241/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: