Strategie vstupu české firmy na trh USA

Název práce: Strategie vstupu české firmy na trh USA
Autor(ka) práce: Bambušková, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Neumaierová, Inka
Oponenti práce: Kurek, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá strategií společnosti Třinecké železárny cílenou na expanzi na americký trh. Třinecké železárny jsou v současné době největším českým výrobcem oceli a souvisejících produktů. Zhruba 70 % výroby je exportováno a právě USA je jedním z prioritních zahraničních trhů této společnosti. Teoretická část práce se věnuje strategickému managementu a formám vstupu na zahraniční trhy. Praktickou část tvoří zejména interní a externí analýza zvolené společnosti, na jejímž základě je sestavena shrnující SWOT analýza. SWOT analýza hraje důležitou roli pro naplnění cíle této práce - formulaci strategických doporučení, která jsou zaměřena na posílení pozice Třineckých železáren na americkém trhu oceli. Závěrečná část práce zahrnuje sérii rad formulovaných na základě zkušeností Třineckých železáren, což může obohatit české zájemce z řad průmyslových firem o vstup na americký trh.
Klíčová slova: Třinecké železárny; strategická analýza; trh oceli; SWOT analýza; USA
Název práce: US market entry strategy of the Czech firm
Autor(ka) práce: Bambušková, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Neumaierová, Inka
Oponenti práce: Kurek, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Master´s thesis deals with the strategy formulation of the company Třinecké železárny aimed at the US market. Třinecké železárny is currently the biggest Czech manufacturer of steel and related products. Nearly 70 % of its production is exported and the USA is one of the export priorities. The theoretical part of this thesis explains what strategic management is and discusses the forms of market entry strategies. The practical part is mainly focused on internal and external analysis of the company, resulting in SWOT analysis. SWOT analysis plays a very important role in achieving the thesis goal which is to formulate strategic recommendations. These recommendations aim at improving the position of Třinecké železárny on the US steel market. The final part could benefit Czech industrial companies interested in entering the US market as there are some principal advices based on the experience of Třinecké železárny.
Klíčová slova: SWOT analysis; Třinecké železárny; strategic analysis; steel market; the USA

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 1. 2015
Datum podání práce: 27. 5. 2016
Datum obhajoby: 16. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/50981/podrobnosti

Soubory ke stažení

Neveřejná příloha
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: