Mezinárodní obchod vínem se zaměřením na víno francouzské a region Alsasko

Název práce: Mezinárodní obchod vínem se zaměřením na víno francouzské a region Alsasko
Autor(ka) práce: Puppová, Andrea
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Bolotov, Ilya
Oponenti práce: Müllerová, Františka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je zanalyzovat mezinárodní obchod vínem a charakterizovat pozici, kterou v něm zaujímá obecně francouzské a konkrétně regionální alsaské víno. Cílem autorky je také přiblížit postavení těchto vín na českém trhu. Práce se nejdříve věnuje obchodu s vínem v mezinárodním měřítku, tedy historii vinařství, světovým vinařským oblastem, produkci, exportu, importu, konzumaci a také mezinárodním organizacím a charakteristice tohoto odvětví v rámci EU. Dále se zaměřuje na výše zmíněné oblasti konkrétně ve Francii a ve francouzském regionu Alsasko. Třetí část práce hodnotí i za pomoci průzkumů provedených mezi českými spotřebiteli, dovozci a francouzskými exportéry vína postavení francouzských a alsaských vín na českém trhu s vínem.
Klíčová slova: obchod; Víno; Francie; region Alsasko; český trh s vínem
Název práce: International wine trade with focus on French wine and Alsace region
Autor(ka) práce: Puppová, Andrea
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Bolotov, Ilya
Oponenti práce: Müllerová, Františka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this Diploma´s thesis is to analyze the international wine trade and to characterize the position occupied by wine from France and more specifically by wine from the Alsace region. The author also seeks to specify the status of these wines on the Czech market. The thesis firstly focuses on the international wine trade, thus the wine history, world's wine regions, production, export, import, consumption, international organizations and characteristics of the wine sector within the EU. Then, it deals with the topics mentioned above in direct connection with France and the Alsace region. The last part of the thesis evaluates with help of surveys conducted among Czech consumers, importers and French wine exporters the status of French and Alsatian wines on the Czech market.
Klíčová slova: Wine; trade; France; Alsace region; Czech wine market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 1. 2015
Datum podání práce: 30. 11. 2015
Datum obhajoby: 7. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/50804/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: