Inovace a český retail business

Název práce: Inovácie a český retail business
Autor(ka) práce: Pecho, Maroš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zadražilová, Dana
Oponenti práce: Klánová, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom tejto práce je popis súčasných trendov svetového maloobchodu, súčasného stavu maloobchodu v Českej republike a jeho prípadné nutné zavedenie inovácii s nastúpením ekonomickej aktivity generácie Millennials. Úvod práce je venovaný teoretickému popisu maloobchodu. V rámci práce, jej značná časť obsahuje pomery svetového maloobchodu a tiež jeho súčasné trendy a vývoj. Ďalej sa časť práce venuje historickému vývoju a súčasnému vývoju maloobchodu v Českej republike. Na úrovni teoretického zhodnotenia práca pojednáva nad definíciou nákupného chovania a tiež nad faktormi, ktoré ho ovplyvňujú. Nositeľom potreby inovovať v maloobchode sa vo svete stali Millennials. Dôraz je kladený na charakteristiku základných čŕt tejto generácie a tiež ich nákupného správania. Kvantitatívny výskum v závere práce zahŕňa zhodnotenie správania a postojov Millennials na českom trhu vo vzťahu k informáciám o potravinách a spotrebnom tovare, k používaniu technológii (smartfónov) v nákupnom procese potravín a spotrebného tovaru, a tiež zhodnotenie a popis ich určitých postojov k nákupnému chovaniu a rôznym charakteristikám vyplývajúcim zo svetovej charakteristiky Millennials.
Klíčová slova: spotrebný tovar; potraviny; český; nákupné správanie; inovácie; maloobchod; Millennials; smartfón; business; retail
Název práce: Inovace a český retail business
Autor(ka) práce: Pecho, Maroš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zadražilová, Dana
Oponenti práce: Klánová, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem této práce je popis současných trendů světového maloobchodu, současného stavu maloobchodu v České republice a jeho případné nutné zavedení inovací s nastoupením ekonomické aktivity generace Millennials. Úvod práce je věnován teoretickému popisu maloobchodu. V rámci práce její značná část obsahuje poměry světového maloobchodu a také jeho současné trendy a vývoj. Dále se část práce věnuje historickému vývoji a současnému vývoji maloobchodu v České republice. Na úrovni teoretického zhodnocení, práce pojednává nad definicí nákupního chování a také nad faktory, které ho ovlivňují. Nositelem potřeby inovovat v maloobchodě se ve světě staly Millennials. Důraz je kladen na charakteristiku základních rysů této generace a také jejich nákupního chování. Kvantitativní výzkum v závěru práce zahrnuje zhodnocení chování a postojů Millennials na českém trhu ve vztahu k informacím o potravinách a spotřebním zboží, k používání technologii (smartfonů) v nákupním procesu potravin a spotřebního zboží, a také zhodnocení a popis jejich určitých postojů k nákupnímu chování a různým charakteristikám vyplývajícím ze světové charakteristiky Millennials.
Klíčová slova: maloobchod; potraviny; retail; spotřební zboží; nákupní chování; business; Millennials; inovace; smartfón; český
Název práce: Innovations and czech retail business
Autor(ka) práce: Pecho, Maroš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zadražilová, Dana
Oponenti práce: Klánová, Eva
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to describe current trends in global retail, the current state of retail in Czech Republic and possible need of bringing innovation to the outburst of Millennials generation economic activity. Introduction is devoted to theoretical description of retail and its meaning. As part of the thesis, there is a significant part containing relations within the worldwide retail and also its current trends and development. Furthermore, part of the thesis is devoted to the development and ongoing evolution of retail in the Czech Republic. Theoretical definition in the third chapter deals with buying behavior as well as the factors which have an impact on it. Millennials are the bearers of the innovation need in the world retail sector. The thesis put emphasis on this generation essential features characteristic, as well as their purchasing behavior. Quantitative research includes evaluation of their behavior and attitudes on the czech market in relation to information about groceries and consumer goods, then to their use of technology (smartphones) in the buying process of groceries and consumer goods, and also evaluation and description of their specific attitudes to purchase behavior and different characteristic aspects resulting from global characteristics of Millennials.
Klíčová slova: smartphone; Millennials; groceries; retail; business; consumer goods; retail; innovations; czech; shopping behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 9. 2014
Datum podání práce: 30. 4. 2015
Datum obhajoby: 8. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/49124/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: