Důvody sponzoringu u vybraného vzorku sponzorů

Název práce: Důvody sponzoringu u vybraného vzorku sponzorů
Autor(ka) práce: Tollingerová, Kamila
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Král, Pavel
Oponenti práce: Tripes, Stanislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá důvody sponzoringu u vybraného vzorku sponzorů. Jejím cílem je analyzovat důvody, které vedou komerční společnosti ke sponzorování sportovních organizací a formulovat doporučení pro sponzory stejně jako pro recipienty sponzoringu. Data pro tuto práci byla získána využitím kvalitativní metody výzkumu, konkrétně skrz rozhovory se zástupci sponzorujících společností. Pro tuto práci se takto podařilo získat data v odpovídajícím rozsahu. Provedeným výzkumem bylo mj. zjištěno, že dotazované společnosti chovají specifický vztah ke sportu a v průměru investují do sponzorských aktivit 0,41 % obratu. Přínosem této práce je doporučení pro komerční společnosti a sportovní organizace, jak plně využít marketingový potenciál sponzoringu.
Klíčová slova: Důvody; Sportovní sponzoring; Společnosti; Cíle; Nástroje
Název práce: Reasons for Sponsoring of selected Sample Sponsors
Autor(ka) práce: Tollingerová, Kamila
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Král, Pavel
Oponenti práce: Tripes, Stanislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This paper is focused on the reasons behind sponsorship on a selected group of sponsors. Its main goal is to analyze the motivation of commercial entities for sponsoring athletic organizations and to formulate recommendations for sponsors as well as for the sponsorship recipients. The data has been acquired using a qualitative research, namely interviews with companies that provide sponsorship. It was possible to acquire enough data for the scope of this paper, through this research method. The research has shown that the companies that offer sponsorships have a specific relation to sports. On average the selected companies invested 0.41% of their turnover into sponsorship activities. The potential benefits of this paper are the recommendations for companies on how to maximize the marketing potential of sponsorship.
Klíčová slova: Sport sponsorship; Company; Reasons; Marketing tools; Goals

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 4. 2015
Datum podání práce: 29. 4. 2016
Datum obhajoby: 15. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57405/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: