Podnikatelský plán exportu zboží z České republiky do Kamerunu

Název práce: Podnikatelský plán exportu zboží z České republiky do Kamerunu
Autor(ka) práce: Burianová, Šárka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Chylíková, Hana
Oponenti práce: Elblová, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem mé bakalářské práce je sestavení podnikatelského plánu exportu zboží z České republiky do Kamerunu. Podnikatelský plán je určen pro potřeby podnikatele, který by se rád v budoucnu těmito exporty zabýval. V bakalářské práci jsou nejdříve představena teoretická východiska, která čtenáře seznamují se základními pojmy z oblasti podnikání, mezinárodního obchodu a se strukturou a obsahem podnikatelského plánu. Dále jsou podány základní informace o Kamerunu, o podmínkách podnikání v této zemi a o mezinárodním obchodě se zaměřením na importy. Praktická část bakalářské práce je zcela věnována vypracování podnikatelského plánu exportu zboží z České republiky do Kamerunu. Nejprve je blíže charakterizována podnikatelská příležitost a konkurenční výhoda podnikatele. Čtenář je seznámen s výběrem druhu dováženého zboží a výsledkem SWOT a PEST analýz. Zároveň je na základě hierarchické segmentace stanovena cílová skupina zákazníků a analyzováno konkurenční prostředí. Velká pozornost je následně věnována marketingové a obchodní strategii a vyčíslení nákladů potřebných pro odstartování podnikání a uskutečnění prvního exportu včetně možnosti jejich financování. Na závěr jsou rekapitulovány předpoklady úspěchu projektu a oblasti podnikání, kde je možné spatřovat potenciální rizika.
Klíčová slova: export; Kamerun; podnikatelský plán
Název práce: A Business Plan for Exporting Goods from the Czech Republic to Cameroon
Autor(ka) práce: Burianová, Šárka
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Chylíková, Hana
Oponenti práce: Elblová, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main aim of my work is writing a business plan for the export of goods from the Czech Republic to Cameroon. The business plan is designed for the needs of entrepreneur who would like to get engaged in the export in future. The first phase of the thesis consists of theoretical background that will enable readers to get familiar with basic concepts of business, international trade, the structure as well as content of a business plan. Furthermore, they are given basic information about Cameroon, on business conditions in the country and on international trade. The practical part is devoted entirely to developing the business plan for the export of goods from the Czech Republic to Cameroon. First is specifically characterized by the business opportunity and competitive advantage businesses. The reader is acquainted with the selection of the type of imported goods and with resulting SWOT and PEST analyzes. Based on the hierarchical segmentation is defined customer target group and analyzed the competitive environment. Great attention is then paid to the marketing and sales strategy and quantify the costs necessary for starting a business and making its first export options, including their financing. Finally we are capitulating prerequisites for project success and business areas where it can be seen potential risks.
Klíčová slova: Business plan; Export; Cameroon

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 10. 2015
Datum podání práce: 30. 4. 2016
Datum obhajoby: 14. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/54509/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: