Porovnání marketingových komunikací Air Bank a ČSOB

Název práce: Porovnání marketingových komunikací Air Bank a ČSOB
Autor(ka) práce: Matějka, Václav
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Po roce 2010 vzniklo v České republice několik nových nízkonákladových bank. Tyto banky se svou strategií a přístupem ke klientů značně liší od zavedených tradičních bank, které na českém trhu působí od 90. let. Hlavně ve velkých městech si nové banky rychle začaly získávat popularitu a začaly tradičním bankám přebírat klienty. To tradičním bankám způsobuje citelné ztráty. Tato diplomová práce proto porovnává jednu novou a jednu tradiční banku - Air Bank a ČSOB. Analyzuje rozdíly v marketingových komunikacích těchto dvou bank a skrze terénní šetření mezi klienty se snaží odhalit důvody, kvůli nimž lidé odcházejí z ČSOB a přicházejí k Air Bank. Na základě získaných dat práce navrhuje sérii doporučení pro obě banky, která by měla zlepšit jejich situaci do budoucna.
Klíčová slova: banka; ČSOB; SWOT analýza; marketing ve službách; reklamní kampaň; komunikační mix; značka; marketing; marketingový mix; komerční komunikace; marketingová komunikace; Air Bank
Název práce: Comparison of Air Bank's and ČSOB's Marketing Communication
Autor(ka) práce: Matějka, Václav
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
After 2010, several low-cost banks were founded in the Czech Republic. Thanks to their strategy and customer approach, these banks considerably differed from traditional banks established on the Czech market in the 1990s. Especially in large cities, the new banks quickly gained popularity and started stealing clients from the traditional banks, which have thus seen a severe loss of clients. This diploma thesis compares one new and one traditional bank - Air Bank and ČSOB. It explores the differences in their marketing communication and surveys clients to see what makes people leave ČSOB and join Air Bank. Based on the data collected, the thesis gives a set of recommendations for both banks to improve their situation in the future.
Klíčová slova: marketing mix; Air Bank; ČSOB; commercial communication; brand; marketing communication; marketing; bank; SWOT analysis; communication mix; advertising campaign; marketing in services

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 9. 2015
Datum podání práce: 5. 5. 2016
Datum obhajoby: 31. 5. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/54329/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: