Koncepce a použití frameworku Monogame a knihovny Farseer Physics Engine

Název práce: Koncepce a použití frameworku Monogame a knihovny Farseer Physics Engine
Autor(ka) práce: Pražský, Antonín
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pecinovský, Rudolf
Oponenti práce: Vondráček, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá vývojem videoher s trojrozměrnou grafikou s využitím systému na provádění fyzikálních simulací v dvourozměrném prostoru. Využitými prostředky jsou herní framework MonoGame a knihovna Farseer Physics Engine. Tyto prostředky jsou analyzovány a je navržena metoda využívající jejich dostupných funkcionalit pro umožnění provádění dvourozměrných fyzikálních simulací na základě tvarů vytvořených z bitmapové projekce trojrozměrných modelů. Tyto trojrozměrné modely poté mohou být vykreslovány v trojrozměrném prostoru na základě výsledků simulace prováděné v dvourozměrném prostoru. Přiložena je ukázková videohra demonstrující praktickou implementaci v práci rozebrané a navržené metody.
Klíčová slova: herní framework; vývoj videohry; trojrozměrná grafika; fyzikální simulace
Název práce: The Concept and Application of the MonoGame Framework and the Farseer Physics Engine Library
Autor(ka) práce: Pražský, Antonín
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pecinovský, Rudolf
Oponenti práce: Vondráček, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This work is focused on the development of video games with three-dimensional graphics with utilization of a system for two-dimensional physical simulation. Instruments used are the MonoGame framework and the Farseer Physics Engine library. These designated instruments are analyzed and a method using their available functionalities is proposed to enable two-dimensional simulation based on the shapes created from bitmap projections of three-dimensional models. These three-dimensional models can then be rendered in three-dimensional space based on the result of simulation conducted in two-dimensional space. Attached is a sample video game demonstrating the practical implementation of discussed and proposed method.
Klíčová slova: video game development; physical simulation; three-dimensional graphics; game framework

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 2. 2016
Datum podání práce: 4. 5. 2016
Datum obhajoby: 13. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/55990/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: