Analýza závislosti počtu zhlédnutí na obsahu náhledu na serveru YouTube

Název práce: Analýza závislosti počtu zhlédnutí na obsahu náhledu na serveru YouTube
Autor(ka) práce: Zeman, Josef
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vencovský, Filip
Oponenti práce: Bruckner, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá nalezením míry vazeb mezi vlastnostmi náhledů videí a počtem zhlédnutí na portálu YouTube, které mohou pomoci autorům dosáhnout vyšší sledovanosti. Cílem této práce je jejich nalezení a podložení pomocí statistických metod. V teoretické části je popsáno fungování webu YouTube, vývoj, hlavní principy počítání zhlédnutí a teorie atraktivního náhledu spolu s doporučeními pro autory videí. V další části je poté nastíněna problematika strojového rozeznávání obrazu, jednotlivé procesy a postupy. V praktické části je poté nastíněn vybraný kanál k analýze, postup získání a zpracování dat. Dále jsou definovány možné faktory a charakteristiky náhledů, které by mohly mít vztah ke sledovanosti. Tyto faktory jsou poté statisticky ověřeny. Jako nejdůležitější faktory byla shledána přítomnost vodoznaku, nebo jiné formy unifikování videí, a motivy s lidmi a ženami.
Klíčová slova: náhled; korelace; YouTube; analýza
Název práce: Correlation analysis between thumbnail content and number of views on YouTube
Autor(ka) práce: Zeman, Josef
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vencovský, Filip
Oponenti práce: Bruckner, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis aims to find the linkage between the characterstics of thumbnails and the the number of views on YouTube that might help the authors to increase popularity of their videos. The goal is to find these characteristics and support the results through statistical methods. Theoretical part is focused on YouTube functionality, evolution, methods of view counting as well as the general theory how to make thumbnails more attractive. In the other half are described problems and procedures of machine image recognition and classification. The practical part is then focused on selected channel for analysis, methods of gathering and processing data. Further there are defined possible factors and characteristics of thumbnails that might influence viewership. These factors are then statistically verified. As most important factor was found the presence of logo, wattermark or any other video branding as well as the presence of people or women in the picture.
Klíčová slova: analysis; thumbnail; correlation; YouTube

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 11. 2015
Datum podání práce: 30. 4. 2016
Datum obhajoby: 14. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57398/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: