Využití neurovědy v marketingu s přihlédnutím k etice

Název práce: Využití neurovědy v marketingu s přihlédnutím k etice
Autor(ka) práce: Smetanová, Alžběta
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sigmund, Tomáš
Oponenti práce: Vacura, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce Využití neurovědy v marketingu s přihlédnutím k etice se zabývá aktuálním tématem neuromarketingu a jeho etických aspektů. Nejprve vymezuje neurovědu jako disciplínu, na jejímž základě se neuromarketing konstituuje, a poté definuje pojem neuromarketingu včetně jeho stručné historie. Následně práce obsáhle pojednává o praxi využití poznatků neurovědy pro komerční účely, počínaje základními principy neuromarketingu a relevancí tohoto relativně nového oboru konče. Reflektujíce rozdílnost názorů na skutečný přínos neuromarketingu následně diskutuje problematiku komunikace neuromarketingových metod na trhu a poté se blíže věnuje potenciálně neetickým oblastem v praxi neuromarketingu. Na závěr práce detailně rozebírá s ním spjatou otázku manipulace optikou tří různých směrů praktické filosofie; utilitarismu, deontologie a etiky odpovědnosti.
Klíčová slova: neurověda; marketing; neuroetika; utilitarismus; deontologie; etika povinnosti; etika odpovědnosti; etika; neuromarketing
Název práce: Application of neuroscience in the field of marketing in relation to ethics
Autor(ka) práce: Smetanová, Alžběta
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sigmund, Tomáš
Oponenti práce: Vacura, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis Application of neuroscience in the field of marketing in relation to ethics focuses on a current topic of neuromarketing and its ethical aspects. Firstly, it describes neuroscience as a discipline which lays the foundation for neuromarketing. Consequently, it defines the term neuromarketing and briefly summarizes its history. The thesis continues with a thorough examination of practical use of findings of neuroscience for commercial purposes, ranging from basic principles of neuromarketing to a relevance of this relatively new discipline. While reflecting diversity of opinions on the actual contribution of neuromarketing, the thesis proceeds with a discussion of the issue of communicating neuromarketing methods on a business-to-business market and then pays close attention to potentially unethical areas in the practice of neuromarketing. In its final part, the thesis debates a question of manipulation through the lens of three different approches to moral philosophy, namely utilitarianism, deontology and the ethics of responsibility.
Klíčová slova: ethics; neuroethics; marketing; utilitarianism; neuromarketing; deontology; ethics of duty; neuroscience; ethics of responsibility

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 2. 2016
Datum podání práce: 4. 5. 2016
Datum obhajoby: 14. 6. 2016
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/56038/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: